Midterm quiz

Greetings from Santa Barbara! Det är ungefär tre timmar kvar av denna tisdag, som är lika sliten som vanligt.

Dagen börjar klockan 8 på morgonen då väckarklockan på mobilen ringer. Självklart stänger jag av den. Som tur är så brukar jag alltid lägga återkommande alarm med tio minuters mellanrum. Fast hjälper det? Njäe, nästan aldrig. Denna dagen var inget undantag. Det hela slutar med att jag drar mig i sängen till klockan 9 för att sedan hoppa in i duschen, käka frukost, borsta tänderna och cykla till skolan. Sedan avverkade jag mina morgonlektioner. Vi gjorde inte så överdrivet mycket idag, om jag ska vara ärlig. Vi satt mest och pratade om en massa grejer.

Efter det var det bara att fara hem och fixa käk. Fast det blev inte direkt. Jag bestämde mig för att följa med Daniel till stan för att införskaffa en Xbox, Fifa 11 samt ett minneskort. Själva konsolen gick på $199.99 om jag inte missminner mig. Det är relativt billigt.

Så fort vi hade fixat det tog vi bussen hem. Väl hemma började Daniel att möblera om så att vi kunde få ström till Xboxen. Ni vet, uttagen är snäppet annorlunda här i staterna så där har ni anledningen till detta spektakel. Hursomhelst, han började spela och jag lade mig i soffan och började kolla på när han spelade. Rätt som det var så hade jag slumrat till. 40 minuter innan dagens sista lektion låg jag fortfarande i soffan och drog mig innan jag bestämde mig för att sticka när det var 20 minuter kvar.

Kvällslektion väntade. Photojournalism 190. Idag gick vi igenom allas "feature photos". Mina bilder fick väl inte så värst negativ kritik, vilket är bra. Sedan gjorde vi vårat midterm-test. 100 frågor med svarsalternativ skulle besvaras. Jag tillämpade mina kunskaper från Naturkunskapen från gymnasiet för att genomföra detta quiz.

Naturkunskap, tänker ni då? Ja, precis! Metod gick ut på följande: täcka över frågorna och fylla i slumpmässigt svarsalternativ.

Okej då. Jag täckte väl inte över frågorna, men jag gissade på en del frågor. Mitt minne är bra, men kort.

Kom hem för en stund sedan och har fixat lite käk. Jag överväger faktiskt en kvällspromenad, men jag får se om jag orkar. Ha det bra där hemma i Sverige!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0