Några Photoshopade bilder

Greetings from Santa Barbara! Hoppas att allt är bra där hemma i Sverige!

Jag mår i alla fall helt okej. Känner mig endast lite seg i kroppen. Idag har jag bara haft Digital Imaging. Den här veckan lär vi oss att använda "masks" och andra verktyg för att redigera bilder till en sådan grad att böja tillbaka ett huvud som tittar rakt fram. Det är coolt!

Dock har jag inte börjat på den uppgiften ännu. Jag har ju hela veckan på mig. Jag tänkte att jag skulle visa bilderna jag redigerade förra veckan och igår kväll, men jag kom på att jag inte har alla bilder på datorn. Skit samma, jag kan visa några av dem.


Originalet bestod av tre bilder som man blandade ihop med hjälp av verktyget "Merge to HDR-Pro". Bilden innan den redigerade hade lite mörk färg under ögonen, några hårstrån som var i vägen, några rynkor o.s.v. Vi andvände oss av ett vergtyg som heter "Liquify" för att förstora ögon, läppar etc.


Originalet hade mycket acne, rödare och fettigare hy, mindre och mörkare ögon, mindre läppar etc. Jag tror att jag gick lite för mycket lös med content aware på axeln, fast det kanske inte märks så mycket.


Originalet var mörkare och detaljerna var väldigt dåligt definierade.


Originalet var mörkare, hade röda ögon och var dåligt upplyst.


Originalet var två olika bilder: ena hade fokus på glaset och det andra hade fokus på stranden. Jag sammanfogade de så att varken både glaset och stranden hade fokus. Detta var bland de enklare uppgifterna att göra. Det var så enkelt att jag skulle kunna lära varenda en av er att göra detta! Så enkelt är det.

Jag visar inte alla bilder bara för att jag inte orkar mer. Resten av kvällen kommer att spenderas på plugg, antagligen. Hoppas att ni har det bra där hemma!

Later.

Ps: Följande är enbart för intresserade av mitt liv i största allmänhet utöver skolan. När jag vaknade imorse så kände och tänkte jag verkligen så här: "Alltså, nej. Jag orkar fan inte stiga upp. Jag vill inte stiga upp." Det var så pass allvarligt att jag stirrade på min väckarklocka, och hoppades att den skulle ändra tiden den visade så att jag skulle få några timmars sömn till. Inte för att jag har sovit dåligt i natt (fick mina 8 timmar, tror jag), men sängen var så jäkla skön i morse.

Nu vet ni det.

Kommentarer
Postat av: M

Du borde ju ha laddat upp originalbilderna också, så man kan se skillnaden. :)

2010-10-13 @ 03:31:55
Postat av: Anders

Jo, i och för sig, men jag antar att jag inte orkade vid bloggtillfället.

2010-10-13 @ 06:01:11
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0