So I didn´t do that much better on this timed writing, right?

Greetings from Santa Barbara! Jag märker att det tidsinställda inlägget gjorde susen! Härligt!

Det är återigen tisdag, vilket innebär att det är en lång dag. Började i vanlig ordning med J101 där jag fick tillbaka mitt timed writing test. Ni vet, det provet jag kom 15 minuter försent till förra veckan? Jag kan säga såhär: till skillnad från förra gången gick det lite, lite bättre. Det var inte tillräckligt bra, men lite bättre. Samma betyg som förra provet. Nåja, som jag tidigare har sagt: jag är ju här för att lära mig, eller hur?
En annan grej som jag nästan fullständigt höll på att glömma bort är att vi håller på att förbereda oss inför vår breaking news story. Det kommer att behandla valet av guvenör och diverse andra grejer nästa vecka. Jag och min grupp blev tilldelade att täcka ett förslag vid namn "Measure-T", ett förslag som skulle förbjuda medicinsk marijuana inom Santa Barbara County... typ. Det är så jag fattade det.

Sedan hade jag J121 där det inte hända så värst mycket. Några hade story presentations idag. En av de blev rätt sågad av Patricia för att hon var alldeles för passiv i sitt intervjuande o.s.v. Jag har en känsla av att jag bör ta det som en varning och få ihop lite mer story proposals.

Just nu sitter jag hemma efter en måltid som bestod utav nudlar och köttbullar. Ska försöka fixa lite med min interview story som ska vara klar innan torsdag. Om några timmar ska jag på Photojournalism 190 där vi ska ta brandbilder under lektionen. Dags att ladda upp inför det snart då!

Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!


Kommentarer
Postat av: anna

ta fler bilder! även om det är jäkligt svårt att få känslan i ett kort, men jag vill se hur det ser ut :)

2010-10-26 @ 23:02:29
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

allt röstar jag på :)

2010-10-26 @ 23:19:01
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0