Sveriges grymma insats i beer pong-olympiaden

Greetings from Santa Barbara! Hoppas att allt är bra där hemma i Sverige!

Jag steg upp för drygt 50 minuter sedan. Det blev en sen natt. Inte pluggade jag heller. Jag fick istället bevittna en legendarisk beer pong-olympiad som utspelade sig i 124: Sverige mot USA. Gustav, Viktor och Daniel mot Trevor, Aron och Andrew. De spelade bäst av 9. Till slut var de uppe i 4-4... och sedan blev det sudden death på det efter ett av de absolut legendariska kasten jag någonsin har bevittnat.

Tillåt mig förklara! Såhär var läget: båda lagen hade varsin kopp kvar på bordet. Amerikanerna hade satt en pingisboll i svenskarnas kopp. Svenskarna var tvungen att sätta en av sina tre bollar för att få till sudden death och ha en chans att vinna. Viktor hade sista bollen. Amerikanerna hånade och försökte få Viktor ur fokus. Viktor kastar boll lugnt och behärskat. Bollen studsar på kanten, ner på golvet. Dit dyker Daniel, Gustav och amerikanerna för att få tag på bollen. Svenskarna får tag på bollen. Nu är läget väldigt spänt. Alla vet vad som står på spel. Sista kastet i spelet, och det kastet skulle Gustav ta. Amerikanerna fortsätter att håna. Gustav fokuserar...

Han lutar sig framåt... och kastar bakom ryggen. Och bollen går... rätt i koppen! Sveriges trupp hoppar och skriker av glädje!

Tyvärr så gick amerikanerna segrande ur striden. Men hey! Fortfarande har en av de mest legendariska matcherna utspelat sig i 124. Det är inte ofta något liknande händer. Lägenheten visade sitt missnöje efter allt folk som var och spelade beer pong, kollade på och umgicks i våran lägenhet. Pizzakartonger överallt, burkar överallt, muggar överallt. Jag och Daniel fixade dock undan det mesta efter att alla hade dragit. Sedan satt vi ett tag och snackade med våran granne Kyle om lite allt möjligt, bland annat om The Marine Corps.

Nu är jag i alla fall uppe. Jag måste fixa någonting att käka och sedan måste jag plugga. Ha det bra där hemma i Sverige!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0