Dimma

Greetings from Santa Barbara! Jag märkte precis att jag inte har bloggat på hela dagen. Jag har inte haft tid då jag har varit upptagen med annat, men nu har jag nästan all tid i världen att sammanfatta dagen och gårdagen.

Igår kväll satt jag och pluggade en stund under kvällen. Fixade färdigt min wanted poster igår. Orkade inte lägga ner så värst mycket energi på den så jag kommer säkert få en del kritik på den. Annars hände inte så mycket mer förutom att kolla lite på Idol med Daniel, Robin och Elin.

Idag började jag inte förrän klockan ett, som jag gör varje måndag. Dock låg jag och drog mig till halv ett. Jag kände mig så jäkla omotiverad till att stiga upp. Så skön kändes sängen idag. Men men... A man gotta do what a man gotta do. Så det var bara att ta sig i kragen, hoppa in i duschen, slänga på sig första bästa klädesplagg man hittar och cykla till skolan. Digital Imaging stod på schemat. Den här veckan ska vi jobba med typographic design, vilket helt enkelt innebär att vi ska jobba med text och textverktyg. Vi fick som uppgift att göra ett magasinomslag från boken plus ett eget tidningsomslag efter eget tycke. Jag passade dock på att göra färdigt första uppgiften redan när jag kom hem. Eller ja... jag fixade käk först.

När jag väl hade fixat färdigt omslaget passade jag på att sticka ut på en promenad och fota lite samtidigt. Har som uppgift till imorgon att ladda upp tre stycken "feature photos" till Photojournalism 190. Hursomhelst, det var väldigt dimmigt ute så det var rätt svårt att fota, men jag har några bilder i alla fall. Och jag tänkte att ni ska få hjälpa mig att välja vilka tre bilder jag ska ta:


Nr. 1. Någon vindgrej vid en villa precis brevid skolan.


Nr. 2. Båtar vid strandpromenaden.


Nr. 3. En unge jagar måsar på stranden.


Nr. 4. Bilar längs Cabrillo Street.

Hjälp mig genom att lista vilka tre bilder ni vill att jag ska välja! Vilka bilder skulle ni välja?

Fundera på det en stund. Efter drygt 1 ½ timme fick jag nog och gick hem. Kort därefter åkte jag, Daniel, Viktor, Gustav och Dan ner till stan för att kolla runt lite i en spelbutik samt handla lite på Ralph´s. Taxi hem och sedan inte så mycket mer. Sitter för tillfället och kollar när Pirates of the Carribean: Dead Man´s Chest visas på TV för andra dagen i rad. De visade alla filmer igår på samma kanal jag glor på nu. Jag undrar varför? Hmm...

Nåja, jag får väl byta kanal, helt enkelt. Ha det bra där hemma i Sverige!

Later.

Kommentarer
Postat av: milka

sv: HAHA Draculas Brorson. ja, faktiskt!



Jag gillar bild nr 3, En unge jagar måsar på stranden. :)

2010-10-12 @ 20:32:25
URL: http://milkafembro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0