Intensiv dag i Fullerton

Greetings from Santa Barbara! Eller ja... egentligen är jag i Fullerton, fast det visste ni redan. Dagen har varit lång så jag ska ge en sammanfattning nu.

Sömn fick jag gott om förra natten. En timme kanske. Jag förstår mig inte på mig själv. Jag satt dels uppe och skrev ett blogginlägg, dels diverse packning. Vid femtiden ungefär lade jag mig i soffan och lyssnade på lite musik. Rätt som det var somnade jag för att sedan vakna igen och undra: "Vad fan är klockan?" Klockan visade sig vara halv sju. Och jag hade fortfarande lite packning att slutföra. Det gick snabbt att uträtta. Sedan var det bara att hoppa in i duschen, fixa lite frukost och sticka till skolan där bussen skulle åka ifrån biblioteket vid åtta.

Eftersom bussresan var lång så låg jag och sov mesta delen av vägen dit. Vi anlände till vårat hotell som vi bor på: Mariott Hotel. Några fick föra sina väskor till sina rum medan jag och några andra var tvungen att lägga våra grejer i ett förråd. Det berodde på att våra rum inte var tömda än.

Från hotellet gick vi direkt till skolan som låg alldeles i närheten. Där blev det lätt lunch innan det var dags för mig och David (en kille som också läser foto & journalistik) att skriva in oss på en tävling. Ja, ni läste rätt! Vi var med i en tävling. Vi hade blivit tilldelade (av våran lärare) att delta i en tävling där vi skulle ta "feature photos". Ni vet, det som jag gjorde tidigare i veckan som läxa. Vi skrev in oss, fick våra instruktioner och sedan fick vi två timmar på oss att ta bilder inom campusområdet. Efter det skulle vi till ett datorlabb där vi fick tio minuter på oss att välja ut en bild att ladda upp.

Nu undrar ni säkert hur det gick. Om jag ska vara ärlig: jag tyckte inte det gick så överdrivet bra. Jag gick omkring och visste inte riktigt vad jag skulle fota. Jag fotade en massa slumpmässiga saker. Väl i labbet beslutade jag mig för att välja en bild på en tjej som låg och vilade på en mur. Problemet var att man skulle skriva bildtext till ens bild. Tanken var att man skulle få personens namn (om det var det man fotade),  vad den gjorde, varför, när och var. Jag frågade aldrig den här tjejen om hennes namn. Faktum är att jag inte snacka med henne överhuvudtaget. Jag vet faktiskt inte varför jag inte frågade. Hursomhelst, med detta faktum framför mig kommer det antagligen resultera i att jag blir diskvalificerad. Fast vi får helt enkelt vänta och se.

Efter det stack jag och David till hotellet för att äntligen få dumpa våra prylar på rummet. Jag och David bor med två andra som också jobbar för The Channels vid namn kyle och Eric. Jag hoppade in i duschen en snabbis, kollade lite TV och sedan var det dags att sticka och käka gratismiddag. Och vilken jäkla gratismiddag det var alltså! Vi beställde in en massa förrätter som alla delade på, varsin varmrätt (jag beställde en baconburgare) och vissa beställde efterrätt. Jag och Eric delade på en efterrätt: typ chokladglass med grädde och Oreo´s (kakor). Efter denna middag var jag så sjukt jävla proppmätt. Fan... jag känner mig som en uppstoppad älg för tillfället.

Imorgon fortsätter journalistikmässan i Fullerton. Då ska jag inte delta i några tävlingar, utan det blir bara att delta på olika workshops. Ha det bra där hemma i Sverige! Och samma sak till de på Buena Vista som skulle råka läsa det här!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0