Saturday in Fullerton

Greetings from Santa Barbara! Nu följer en sammanfattning av gårdagen. Lite kort om fredagskvällen först: efter middagen gick alla tillbaka till hotellet. Nästan direkt efter det tog jag en kort promenad till en bensinstation några kvarter ifrån och sedan tillbaka. När klockan var runt 23-tiden bestämde jag mig för att ta ett dopp i hotellets jacucci de hade utomhus. Fy farao vad nice det var! Jag kom på mig själv att lägga armarna över kanten och tänka en kort stund: "Living the life!"

Nog om fredagen eftersom det inte hände så mycket mer. Ja, vi kollade lite på Die Another Day och Air Force One. Vilka klassiska rullar!

Lördag morgon. Vaknar runt kvart över sju på morgonen. En relativt snabb dusch och sedan: amerikansk frukost! Det fanns korvar, bacon, äggröra, pannkakor och diverse andra prylar. Fy fan vad fett det var! Första gången jag käkade amerikanska pannkakor, för övrigt. Det var rätt gott! Bacon och äggröra behöver vi inte ens snacka om!

Så fort frukosten var uppäten och kaffet var uppdrucken var det bara att marschera mot rummet för att packa färdigt våra prylar. Sedan fick vi förvara allt i ett förråd och direkt efter det var det dags för dag nummer 2 av journalistikmässan som arrangeras av Journalism Association of Community Colleges (JACC). Jag tänkte delta på tre olika workshops, men den första (som jag faktiskt tyckte verkade mest intressant) var inställd så jag satt och dödade lite tid. Nästa workshop lät intressant, men det var den inte. Jag trodde det skulle handla om att skapa egna förslag på artiklar från ingenting, men så vitt jag hängde med så var det mest om design och layout. Jag vet inte om det var för att det var tråkigt eller om jag var trött, men jag lyckades somna på den.

Som tur var fick vi en paus direkt efteråt då det var dags för lunch. Det bjöds på burgare. Burgarna var väl inte världens mest genomlagade. Det kände man ganska lätt. Skit samma! Fick i  mig lite käk i alla fall.

Sedan gick jag på en annan workshop om att jobba som frilans. Den var tusen gången bättre och intressantare än den förra, plus att snubben som snackade var riktigt jäkla skön! Men av någon anledning lyckades jag somna även på denna. Måste ha sjukt dålig dygnsrytm alltså.

Någon timme senare var det dags att i samlad klunga gå till ett ställe och käka. Det blev ett ställe som heter Panera Bread, om jag inte missminner mig. Där beställde jag en Chicken Ceasar Salad. Det var gott samt en rejäl omväxling till fredagens monstermiddag! Direkt efter käket gick vi tillbaka till skolan för att invänta prisceremonin. Ceremonin skulle börja vid 6. Klockan var närmare halv 7 när alla fick släppas in.

Prisceremonin på gick i kanske 45 minuter, en timme. Under den tiden hann vår tidning, The Channels, dra in en massa olika priser. Bland annat fick vår chefredaktör, James Sinclair, pris för bästa tidningsomslag i tabloid-format. Sedan fick Cody Bashore, redaktör för "opinion" i tidningen, kammade hem förstaplatsen i "opinion writing". Sedan fick några elever "honorable mentions" som helt enkelt innebär att de kämpade väl, men inte nådde till toppen.

Som väntat fick jag inte ens honorable mentions. Blev antagligen diskad på vägen dit. Men om jag jobbar för tidningen även nästa termin och jag åker på något liknande event, detta meddelande går till alla deltagare: they better watch out! I´ll get em' next time!

Så fort prisceremonin var slut hoppade vi in i bussen, hämtade våra prylar från hotellet och gasade hem. Eller ja, vi tog ett "potty break" på McDonalds någonstans. När jag väl kom hem hände det inte så mycket mer än att sätta mig framför datorn en snabbis, hälsa på grabbarna, fixa lite käk och kolla Idol via internet.

Och vad tyckte jag då om den här helgen i Fullerton? Den var faktiskt rätt intressant. Och det faktum att jag blev tilldelad en plats i en tävling så fick jag ju erfarenhet på det viset också. Dock måste jag tillägga att det alternativet att tävla i "feature photos" var mitt tredjehandsval. Fast i och för sig, om jag hade fått delta i mitt förstahandsval som var "opinion writing" (som Cody vann) så... nä, jag vet inte.  Nåja: I´ll get em' next time!

Hoppas att eran helg har varit trevlig! Ha det bra där hemma i Sverige!

Later.

Ps: Bilder från helgen kommer att få ett eget inlägg när jag har ork och lust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0