Hösten är kommen i Santa Barbara

Greetings from Santa Barbara! Jag ber om ursäkt för att jag inte har bloggat under dagen. Har varit upptagen med andra grejer och inte tänkt desto mer på att blogga, men det ska jag åtgärda nu tänkte jag!

Igår kväll hände det inte så överdrivet mycket mer än att jag äntligen fixade kedjan på min cykel och tog en tur downtown för att kolla läget. Som jag skrev i det senaste inlägget: fy fan vad det blåste! Luftmotståndet blåste på max emot mig. Inte var aerodynamiken på min sida trots att jag hade vindjackan på mig. Märkligt...

Sedan satt jag uppe och pluggade samt hängde på Facebook. Även fast jag la mig relativt sent kom jag upp relativt tidigt. Var uppe åtminstone en timme innan lektionen började så jag hade tid på mig att göra det nödvändiga. Dock prioriterade jag bort frukosten då jag tog lite för lång tid på mig i duschen. Nåja, jag hann i alla fall i tid med hjälp av cykeln.

Journalistik stod på schemat under morgonen. Det gick relativt lätt idag. Den här veckan ska vi i Journalism 101 rapportera från ett valfritt tal (vi har fått olika alternativ) och jag valde ett på torsdag som ska handla lite om prylar och överkomsumtion. Det tror jag personligen kan bli riktigt intressant, och jag börjar faktiskt känna mig taggad för det om jag ska vara ärlig!

Däremot kan det bli problem. Vi ska inte bara rapportera kort från talet. Vi ska även skriva ett reportage om själva talet med korrekta citat och attribut. Gör vi något fel med dessa kommer vi få 0 poäng för hela grejen så det gäller att jag verkligen lägger mycket fokus på att göra lite research innan själva talet. Sedan gäller det också att jag tar nogranna anteckningar under själva talet och kollar in stämningen bland åhörarna. Förhoppningsvis går det bra!

Sedan Journalism 121 där det inte hände särskilt mycket. Jag och Brian har Voices även den här veckan. Vi har bestämt oss för att göra detta imorgon onsdag.

Och resten av dagen har varit rätt lugn. Efter J121 stack jag hem, lagade lite käk, lirade lite GTA 4 på min dator (Daniels idé om att installera det), fixade daily work till Photojournalism 190 och sedan stack jag till den lektionen. Vi lyssnade på en snubbe som jobbar för Santa Barbara Independent om jag inte missminner mig. En halvtimmes paus, sedan gick vi igenom allas sportbilder vi tagit under veckan och helgen. Jag fick relativt bra kritik idag.

Nu sitter jag och förbereder mig för att påbörja en av mina två Photoshopuppgifter jag har att göra innan söndag. Jag tänkte att jag ändå har tid nu, så varför inte?

Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!

Later.

Ps: Det känns som att hösten är kommen i Santa Barbara. Nu känns det väldigt kyligt på kvällarna, löven börjar samlas på marken (killen med lövblåsaren missköter sitt jobb AKA Dagens I-landsproblem) och det duggar lite lätt av och till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0