Upcoming election

Greetings from Santa Barbara!

Idag har inte mycket hänt. Varit på Digital Imaging i några sekunder och sedan gick jag eftersom jag gjorde färdigt första uppgiften förra natten. Jag passade på att ta det lugnt ett tag genom att hänga i cafeterian där det var lite filmvisning. Såg slutet av Batman Begins och början på Madagaskar. Sedan var det dags för mig och Brian, en fotograf på The Channels, att gå runt på campus och ställa en fråga till folk. Den här veckans fråga handlar om det kommande valet, typ guvenörsval eller något åt det hållet (är verkligen inte insatt). Vi frågade folk vad skulle inspirera de till att rösta. Det gick inget vidare faktiskt. Antingen visste folk ingenting om valet som kommer, eller så snackade alla studenter vi frågade om ett förslag för att legalisera Marijuana för privat bruk.

Vi ska försöka imorgon igen. Det måste finnas några som är lite mer insatta!

Sedan har jag bara varit hemma, käkat lite, tagit en tupplur samt förberett mig lite inför morgondagen. Imorgon kväll är det tänkt att jag ska lyssna på ett tal och sedan skriva en speech story innan fredag midnatt, fast det har jag säkert redan skrivit. Jag försöker att förbereda så mycket som möjligt innan så att jag snabbare kan komma igång med att skriva efter talet. Dessutom ska jag sitta och läsa lite om vad man ska tänka på när man täcker ett tal.

Ha det bra där hemma i Sverige! Och önska mig lycka till!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0