Toga party

Jäkla Jooze. Jag tror att det var det som blev mitt fall igår natt. Men det återkommer jag till.

Igår kväll var jag som sagt på den där föreläsningen jag skulle skriva ett reportage som läxa för Journalism 101. Själva talet var rätt intressant. Problemet var bara att jag skulle skriva anteckningar samtidigt för att kunna citera henne sen. Ett annat problem jag upplevde var att hon pratade rätt snabbt.

Hur tror ni själva att det gick? Jag kan ge en ledtråd: käpp rätt åt...

Sedan var det bara att cykla hem igen och börja skriva på mitt reportage... trodde jag. När jag väl kom hem hade 124 och 224 samarbetat ihop en speciell kväll: Toga-fest! Ni vet, när man bär ett lakan på kroppen så som romarna gjorde och drack lite goda drycker. Personligen tyckte jag det kändes väldigt, väldigt fånigt. Rättelse: jag kände mig fånig i Toga-outfit. Fast det släppte efter ett tag (läs: efter några öl). Det släppte rätt rejält senare under kvällen. Jag antar att det beror på ett x antal faktorer:

  1. Jag hade inte käkat sedan klockan 3 på eftermiddagen, och klockan började närma sig midnatt.
  2. Jag drack en del Jooze, 14% cider. Snabbt.
  3. Jag drack en del öl. Snabbt.
  4. Jag passade även på att ta lite whisky.

Detta resulterade i att jag mådde väldigt, väldigt dåligt. Både igår och dagen efter. Jag har spenderat mest tid i sängen och soffan.

Nu måste ni ju ändå undra: vad hände med läxan? Jodå, jag gör framsteg. Jag menar, jag försöker så gott jag kan. Nu sitter jag  i soffan med ett nästan helt färdigt arbete drygt 4 timmar innan deadline. Det är ju alltid någonting. Journalister i verkliga livet får kanske så lite som en timme på sig. Jag har ändå haft lite mer än 24 timmar på mig att skriva detta. Nåja, jag får väl erfarenhet av det här, antar jag.

Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!

Later.

Ps: Jag höll nästan på att glömma ladda upp några bilder!


Sidoingången till Santa Barbara Junior High School (motsvarar högstadiet ungefär). Själva föreläsningssalen var inne i skolan, nästen direkt efter ingången.


Inne i skolan.


Små skåp. Hur får de plats med alla böcker egentligen?


Kejsare Caesar igår kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0