Dagen började verkligen jättebra...

Hejsan! Min dag har varit så bra. Jag ska förklara för er varför.

Jag bestämde mig för att vaka under natten. Detta för att fica och förbereda lite för den här veckan. Runt 06:30 lade jag mig i soffan och tittade ut mot bergen där solen hade börjat lysa igen. Kort därefter lyckades jag somna. Jag sov uppskattningsvis 3 timmar i natt. Jag hade lagt igång väckarklockan på ett x antal tider så att den skulle ringa med jämna mellanrum. Jag låg och drog mig ett bra tag innan jag till slut bestämde mig för att stiga upp och duscha. Klockan 11:00 skulle jag intervjua en person. Och klockan 11:00 var jag på plats. Förberedd med några frågor och allt.

Nu kommer den fantastiska biten. Han hade glömt bort att vi skulle ha intervjun idag och han hade en massa andra grejer att göra. Vi kom överens om att boka om intervjun till onsdag istället. Om det var värt att sitta uppe under natten och förbereda för detta? Nej, inte direkt.

Sedan gick jag förbi The Channels lab för att delge detta. Direkt efter det var jag tvungen att sticka till cafeterian där jag köpte en banan och en Mountain Dew till frukost. Och detta var ungefär två timmar innan jag egentligen börjar på måndagar. Som tur var hade jag sällskap av Elin från 117. Fy fan vad jag hade dött av tristess annars! Ja, antingen det eller den jävla värmen som vi haft idag.

Närmare +40 grader för att vara exakt. Living the good life, fast det var så jäkla kvavt.

Anyway, sedan var det dags för Digital Imaging där vi fick lära oss att förbättra och förhöja kvaliteten på några bilder. Detta verkar väldigt intressant då vi hittills bara klippt och klistrat, mer eller mindre, och nu får vi prova på ordentlig bildredigering av riktiga bilder. Det innebär också att vi fått mer att göra den här veckan.

Och efter det så stack jag hem, fixade käk, surfade och tog ett dopp i poolen samt solade. Nu är det tänkt att jag ska ta och börja plugga. Det behövs.

Ha det bra där hemma!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0