En födelsedagsfest att minnas

Igår firade Robin som fyllde 22. Och som vi firade! Det var riktigt kul! Fast det är inte alltid alla är villiga till att folk har kul. Förklaring följer.

Men jag börjar från början. Vi var en hel del pers, säkert tolv stycken, som åkte limo till The Habit på State Street. Japp, ni läste rätt. Limo. På State Street. Det var awesome! Väl framme vid The Habit beställde vi käk. Jag käkade en BBQ Bacon Char burgare med pommes. Snuskigt gott var det alltså! Och trevligt sällskap var det också så jag brydde mig inte desto mer att Emil (en av grabbarna i 224) råkade spilla ut sin cola i hela min famn. Vi sjöng för Robin, käkade upp maten och tog taxi tillbaka till Buena Vista. Efter någon timme började folket komma i rätt stämning med hjälp av goda drycker och roliga spel. Rätt som det var så var det väldigt mycket folk i våran lägenhet. Hög musik spelade i högtalarna och jag trivdes big time!

Sedan blev kvällen ganska sjuk. Jag tog en liten paus genom att spela lite gura på rummet. Och helt plötsligt! Strömmen dör. Nu kanske ni undrar: "Strömavbrott?" Ja, fast det var hyresvärden, Bill, som hade stängt av strömmen. Han tyckte väl att vi var lite för högljudda. Och under de följande tre timmarna som vi var strömlösa hände en grej som jag, och säkert många andra på Buena Vista, tyckte var riktigt skum angående hyresvärden. Det är ingenting jag tänker berätta om i detalj här, men låt oss säga så här: det var väldigt lågt från ett visst perspektiv.

Och under de tre timmarna som vi var strömlösa så ockuperade tre tjejer vårat badrum. Varför? De mådde dåligt. Riktigt dåligt. Det märktes dagen efter i toaletten, badkaret och i en av sängarna. Jag skämtar inte. I en av sängarna.

När jag vaknade idag och steg ut i vardagsrummet var det ingen vacker syn. Burkar, flaskor, kläder, handväskor, utspillda vätskor på borden. Nåja, som man bäddar får man ligga. Det var bara att börja städa, rensa, diska, skura o.s.v. Efteråt belönade vi oss själva med bakiskäk. Vid det här laget vet ni nog vad det var som gällde.

Resten av dagen har jag spenderat drygt tjugo minuter vid poolen, pluggat, varit upp till Mesa med Viktor och Dan, fortsatt plugga etc.

Picture time! Jag lägger inte upp alla bilder. Är inte bilderna suddiga kan de ses som... opassande.


Grabbarna är taggade på limousineturen mot downtown Santa Barbara!


Andra gången jag käkar på The Habit. Förra gången glömde jag fota, men den här gången fick jag fanskapet på bild. Så jävla gott! BBQ Bacon Char och pommes.


Viktor på The Habit.


Daniel på The Habit.


Dan såg fram emot festligheterna.


När röda koppar är uppställda i pyramidformation... då vet ni vad som gäller.


Födelsedagsbarnet (läs: födelsedagsmannen) hade fått en heliumballong.


Vimmelbild.


Vimmelbild.


Två väldigt glada tjejer.

Så där ja! Nu är det gjort. Ha det bra där hemma i Sverige!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0