En gathering och amerikansk fotboll

Greetings from Santa Barbara! Sitter hemma nu efter en rätt lång dag. Dagen började med att stiga upp runt tolv för att drygt 15 minuter senare promenare till Rosya hus vid West Victoria. Rosy är våran kontaktperson för Buena Vista och IBS. Där bjöds vi på smått och gott så som korvbitar, nachchips, guacamole o.s.v. Och allt detta utspelade sig på Rosys bakgård. Måste bara tillägga: det var en så jäkla fin bakgård! Jag menar, det var en grymt fin altan med en palm som stack upp igenom det, ett apelsinträd, en liten fontän, en stor grill och en grön häck. Bland de coolaste ställena jag varit på!

Sedan, runt 17-tiden, var det dags att sticka på våran absolut första amerikanska fotbollsmatch! Det gick inte så värst bra för Santa Barbara Vaqueros (som laget heter). Faktum är: de blev fullständigt sönderspelade! Många tabbar här och där! Det i kombination med att det andra laget var mycket bättre gjorde katastrofen ett faktum. Vi gick efter första halvan av matchen. Har för mig att slutresultatet blev 51-6 till favör för bortalaget, och det säger en hel del!

Nåja, man fick ju i alla fall nöjet att spana in några fina Cheerleaders. Här kommer några bilder från dagen!


På väg till Rosy. Utsikten ska man inte klaga på.


Lite av käket som det bjöds på. Korvbitarna var jäkligt goda!


Rosys grymt härliga hund: Pisco! Lite argsint av sig ibland, men annars var han cool.


Rosys vardagsrum. Riktigt coolt!


Jag i en gungstol på en altan hos Rosy. Det är såhär jag kommer att se ut som pensionär!


En bild från uppvärmningen.

Måste tillägga att jag har många fler bilder på systemkameran, men jag orkar inte lägga upp de här. Bara så att ni vet. Ha det bra där hemma i Sverige!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0