En heldag på campus

Ett riktigt sent inlägg idag, men jag har en anledning. Jag har spenderat hela dagen på campus.

Trots min överskottsenergi lyckade jag somna till slut... runt fyratiden ungefär. Steg upp runt åtta för att käka frukost (rostmackor med smält ost och minimorötter), hoppade in i duschen och stack sedan till skolans bibliotek för att skriva ut läxan. Första lektionen började 09:35 och det var Journalism 101. Som tur var hann jag fixa färdigt läxan förra natten i fall ni missat det (läs tidigare inlägg). Får se om den var bra nog. Vill ni höra en kul grej? Fick betyg A på min dödsannons. Lite småfel här och där dock.

Sedan var det dags för Journalism 121. Ni vet, kursen där vi kommer jobba för tidningen. Vi blev tilldelade olika "beats" (områden, typ) som vi ska bevaka under terminen. Jag blev tilldelad English department/library, och det är så sjukt många kontaktpersoner att hålla koll på. Ni får följa min utveckling inom området allteftersom terminen går.
Direkt efter lektionen: lunch i cafeterian. Penne rigate med tomatsås och vitlöksbröd. Runt tvåtiden ungefär var jag på ett informationsmöte om hjärnhinneinflammation. Detta på grund av att en tjej från Sverige, som också bor på Buena Vista, drabbats av detta. Jag har aldrig träffat den här tjejen, men mina tankar går till henne och hennes familj!

Efter det hade jag drygt två och en halv timme att döda så jag utforskade campus lite. Eller ja, mest biblioteket om jag ska vara ärlig. Passade på att utforska nedervåningen. Det var alldeles knäpptyst! Förutom några som viskade. För er information så att säga.
Sedan hängde jag i cafeterian en stund där jag käkade lite mellanmål. Jag passade på att utforska lite mer efter att jag käkat upp min macka. Och vad hittar jag då om inte spelmaskiner? Ni läste rätt, gott folk! Spelmaskiner med spel som Dance Dance Revolution, Ms Pac Man, Street Fighter o.s.v. Ska nog ta och hänga där lite oftare i fortsättningen...

Klockan fem var det dags för sista lektionen för denna tisdagen: PHOT 190. Det som är jobbigt med just tisdagar, speciellt om man bara sovit fyra timmar natten innan, är att lektionen är på fem timmar. Ni läste rätt igen, gott folk! FEM TIMMAR! Dock fick vi drygt 20 minuters rast efter två timmar. Sedan fick vi sluta ungefär en timme tidigare. Sitter hemma för tillfället och luktar säkert jävligt illa. En dusch skulle inte sitta helt fel faktiskt.

Hursomhelst, med hälsningar från Santa Barbara hoppas jag att ni har bra där hemma! Här kommer en bild från gårdagen och några bilder från idag.


Kvällsmat tillika frukost: rostmackor med smält ost och minimorötter.


Käket från cafeterian.


Utsikten från Humanities building är rätt nice!


Som sagt: rätt nice!


Min första Mountain Dew någonsin. Riktigt jäkla god var den! I skrivande stund blev jag faktiskt riktigt sugen på en Mtn DEW.


De omtalade spelmaskinerna. Förhoppningsvis kommer många timmar att spenderas i denna hörna!

Later.

Ps: Fan vad jag är sugen på Mountain Dew! Dags att bidra till det ständigt pågående bloggkriget live härifrån Santa Barbara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0