En jobbig tisdag och en förhoppningsvis intressant onsdag

Greetings from Santa Barbara! Jag bloggade ingenting igår av den väldigt enkla anledningen att jag inte orkade. Varför jag inte orkade? Jag sov ingenting natten mot tisdag.

Av någon anledning bestämde jag mig för att vara vaken natten igenom till förmån för plugg, läsning, långvariga besök på facebook o.s.v. Jag började första lektionen (Journalism 101) klockan 09:35 och började den andra lektionen (Journalism 121) klockan 11:10. So far so good. Eller ja, bortsett från att jag insåg att jag antagligen gjorde lite fel med inskickandet av min recension, vilket antagligen inte leder till publicering.

Men vad skulle jag göra då? Jag skickade in min recension till redaktionschefen för att få lite feedback på den. Detta var ungefär fyra dagar innan deadline. På torsdagen säger han att han inte har hunnit läsa igenom den, men bad mig att snacka med en tjej som är någon form av redaktör för "Arts & Opinion"-sektionen. Hon bad mig skicka den till henne för feedback. Sagt och gjort. En helg gick och jag fick ingen feedback. De kunde ha bett mig skicka in den till tidningen direkt istället! Bullshit!

Ni ser vad jag måste gå igenom, va? Nåja, man lär väl sig förr eller senare. Efter det var resten av dagen en enda lång sekvens för att försöka hålla mig vaken. Kanske inte direkt efter J 121, men i alla fall senare under kvällen. Jag återkommer till det!

Efter morgonlektionerna stack jag hem och lagade minipotatisbullar och köttbullar med minimorötter. Fantasifull jag är vad gäller matlagning, eller hur? Men maten smakade ju lika bra för det! Runt tvåtiden begav jag mig till LRC (Learning Resources Center) för att kolla en "orientation movie" på datorn för kursen PE 179. Det var obligatoriskt. Därför gjorde jag det.
När jag väl var klar där gick jag och letade efter en man som kunde hjälpa mig hitta killen jag ska göra reportaget om. Problemet var bara att han hade gått för dagen. Bra typiskt.

Och nu kommer anledningen till att det var en ständig kamp att försöka hålla sig vaken: PHOT 190! Jag har nickat till tidigare på denna lektionen, men nu var det riktigt jäkla illa! I mina djupaste fantasier övervägde jag faktiskt att lägga mig direkt på golvet i klassrummet och börja sova. Som tur var så överlevde jag någorlunda i alla fall. Och det utan att snarka! I alla fall om man ska tro tjejerna i 117.

Och när väl den kursen var slut (vanligtvis från 17 till 22:05, fick sluta runt 20 igår) var det bara att snurra hem med min cykel vid namn Big Daddy. Där hände inte så överdrivet mycket utöver att surfa och förbereda intervjufrågor till morgondagen. Just ja, jag höll ju fullständigt på att glömma bort detta! En av våra grannar, en trevlig tjej vid namn Kaily (uttalas KajLi), kom över med pizza som hon gjort själv. Riktigt jäkla god måste jag säga! Vi (jag, rumskamraterna och Kaily) slog oss ner vid köksbordet i våran lägenhet där vi snackade om lite allt möjligt tills hon gick hem till sig. Någon timme senare bestämde jag mig för att lägga mig. Det var bland det skönaste jag gjort.

Tisdag morgon! Jag stiger upp runt halv elva tiden till slut. Duschar och skippar att käka frukst för att fara till skolan. Nu skulle den där jäkla mannen vid namn Randy Bublitz vara på plats! Jag kommer fram till något form av kök där en massa studenter (antagligen) står och lagar käk. För att undvika att störa och inkräkta diverse eventuella hygienfrågor står jag i dörrkarmen för att spana lite ifall jag ser Randy. Rätt som det är kommer han upp bakom mig och går in. Jag frågar honom om hans elev jag ska skriva reportaget om och han ropar fram eleven. Vad som hände då? Jag bokade intervju med honom imorgon vid halv två. Grymt! Passade även på att ställa några frågor till Randy. Nu jävlar! Lets get it on!

Sedan har jag bara varit på MAT 131 och hängt. Mike (våran lärare) föreläste lite om läxan vi har att göra till helgen o.s.v. Sedan fyllde jag i lite formulär för PE 179 och förde de till LFC (Life Fitness Center). Och nu är jag hemma... och ska beställa Domino´s med Daniel! Jag orkar inte laga mat idag. Jag orkar bara inte. Jag skäms. Men det är väl så det är att vara student. Jag måste nog ladda upp med ett hemligt antal förpackningar nudlar. En ledtråd till hur många jag kommer att köpa: ni kan inte räkna de på era tio fingrar.

Skit samma! Jag kommer bli bättre på det där med matlagning. Nu: ladda upp inför Domino´s! Senare ikväll: strip club! Oh yeah! It´s gonna be legend... wait for it... DARY! Nu följer några bilder från gårdagen och idag.

Ha det bra där hemma i Sverige!


Campus, tidig tisdagsmorgon. Rätt tomt på folk.


Som sagt: rätt tomt.


Känns din matlagning tråkig? Blir det samma sak varje dag? Piffa upp din måltid med... KETCHUP!


Onsdagsförmiddag. En mås på nära håll.


Käk i cafeterian: pastaplock med kyckling samt två kartonger mjölk.


Ett motto. Utanför skolans radiostation, I believe.

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0