En Relativt Produktiv Dag På College eller Jag Stannar Kvar Över Julen

Greetings from Santa Barbara!

Idag har varit en relativt bra dag måste jag säga. Ni som hänger med här vet att jag var tvungen att boka om min intervju. Den som jag egentligen skulle ha på måndag, ni vet? Hursomhelst, steg upp där innan tio ungefär, duschade, käkade en macka till frukost (frukost och frukost egentligen...), går till skolans bibliotek, kollar mailen, köper en kopp kaffe och sedan mötte jag upp med Michael Walker, han som jag skulle intervjua, på hans kontor.

Själva intervjun i sig gick väl helt okej. Jag försökte verkligen att använda mig av teknikerna vi lärt oss från boken, och till viss del fungerade det rätt bra. Jag vill inte påstå att jag var jättenervös, men det är ju klart att det hade kunnat flyta på mycket bättre.

Nåja, jag fick det jag var ute efter. Jag hoppas det i alla fall. Några story proposals måste skickas in av det materialet jag samlat på mig.

Sedan hade jag Digital Imaging där jag slutförde några av uppgifterna som ska göras under veckan. Efter det var det egentligen inte så mycket annat att göra förrutom att knalla hem. Och göra någonting åt min hunger...
Hunger är för tillfället stillad. Nu sitter jag här i soffan med Daniel och vilar på maten. Har nyligen skickat ett mail till Amalia på IBS angående boendet nästa termin.

Det är nämligen så här: jag har bestämt mig för att stanna kvar i staterna under julen. Jag kommer inte hem den här julen. Det ska bli intressant, men samtidigt väldigt skumt och annorlunda. Jag menar... jag är ju här nu. Varför inte ta vara på så mycket tid som jag har här? Dessutom, jul i Pajala kommer ju att komma tillbaka nästa år också.

Då vet ni lite mer ingående om mina planer. Självklart kommer det bli trist att inte träffa mina vänner under julen, men som sagt: jag måste ta vara på tiden här. Dessutom kommer jag ju hem i slutet på maj/början på juni. Jag ska skriva en lista på saker jag ska göra när jag kommer hem, fast det tar jag i ett eget inlägg.

Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!

Later.

Kommentarer
Postat av: milka

Kan vara häftigt med en jul i Kalifornien!

2010-10-03 @ 22:37:18
URL: http://milkafembro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0