Skrivbord

Greetings from Santa Barbara! Klockan är ungefär tjugo i sju på kvällen här i Kalifornien och jag idag har min fjärde vecka på college startat. Idag har jag endast haft MAT 131 (Digital Imaging) där vi fick lära oss hur man klipper ut figurer med hjälp av olika verktyg och klistrar in de i andra lager för att kunna redigera dem, för att kunna redigera utan att påverka bakgrunden. För vissa är det skitenkelt. För mig är det rätt nytt, men samtidigt går jag ju den här kursen för att lära mig att använda Photoshop. I vilket fall som helst, vi ska göra ett uppgiftskollage från boken och sedan ska vi göra ett eget om vem vi är/har för intressen. Kan bli rätt intressant, tror jag. Sedan har jag bara fixat käk, pluggat lite JOUR 121 (Reporting/Writing) då jag har läxa till imorgon samt handlat lite. Och när jag kom hem så hade våra skrivbord anlänt! Hallelujah Moment Nr. 2!

Här följer några bilder! Mest bilder från några minuter sedan faktiskt. Har en bild från i fredags och en bild från igår (söndag).


Runt 08:20 på fredagsmorgonen. Jag hade precis varit till The Channels Lab och laddat upp mitt reportage.


Första gången som jag lagade kyckling i lägenheten var igår (söndags). Jag såg i alla fall inget rått innanför, men jag funderar på om jag hade kunnat tillaga den på något bättre sätt.


Daniel håller på att montera ihop ett utav skrivborden. Flitigt värre!


Viktor snickrar också. På en stol.


Även den bästa snickaren kan behöva instruktioner ibland.


Det börjar ju nästan se bra ut. Eller?


Ett till bord och en till stol kvar. Daniel och Viktor behöver nog inte montera dessa. De verkade så upprörda över själva monteringsprocessen nyss.

Ha det bra där hemma i Sverige!

Later.

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

duktiga pojkar ;)

2010-09-14 @ 19:32:00
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0