Gentlemen´s Club

Greetings from Santa Barbara! Nu har jag äntligen helg igen! Dock finns det fortfarande grejer jag måste göra, men det är väl ingenting jag inte kan hantera... tror jag. Maten har lagats och käkats upp så nu ska jag bara sammanfatta gårdagen och lite av det som hänt hittills idag.

Igår kväll blev det en del pluggande, men jag tog en paus på några timmar. Anledningen? Jag och grabbarna stack till Spearmint Rhino den här veckan också. Som tidigare nämnt så kostar det bara 5 dollar i inträde på onsdagar om man är student, och det är anledningen till att vi for dit, mer eller mindre. Innan besöket kände jag mig sjukt seg och sliten på grund av allt läsande som tröttade ut mig fullständigt. Efter besöket kom jag hem med ett leende på mina läppar och satte igång med plugget igen.

Fast jag var tvungen att få lite sömn också. Det blev ungefär fyra timmar i natt. Slitet, kanske några av er tycker nu, men jag var ändå relativt pigg av mig. Dock frös jag så in i helvete! Speciellt innan jag skulle duscha. Skit samma, det har ändå inte någon som helst betydelse för er, men jag kan bara anta att ni fortsätter läsa i vilket fall som helst.

Sedan var det bara att sticka till LRC när det var 15 minuter kvar till skrivprovet vi skulle göra. Provet pågick i 75 minuter. Hur det gick? Personligen tycker jag det flöt på hyfsat bra, men jag kan bara anta att det inte kommer bli höga poäng. Nåja, det återstår att se, helt enkelt. Sedan var det dags för Journalism 121 direkt efter provet. Jag kom på mig själv med att sitta och le vissa stunder. Kan bero på besöket till Spearmint Rhino natten innan.

Nu sitter jag vid skrivbordet och funderar på hur jag ska lägga upp lite uppgifter jag måste fixa. Även om jag har tagit helg nu så finns det alltid någonting som måste fixas. Men det är väl det som är själva tanken med att plugga på college, antar jag. En sak är i alla fall säkert: jag måste få dricka några bärs i helgen, annars kommer jag att bli tokig. Kan inte låta allt plugg få ta upp hela min tid!

Picture time!


Skylten till Spearmint Rhino. Bara så att ni vet.


Tändsticksförpackning från... ja, ni hajar galoppen.

Ha det bra där hemma i Sverige!

Later.

Ps: Min artikel finns nu på nätet i fall ni vill läsa!  Den finns här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0