Tutoring sessions

Goddag på er! Eller ja, när jag skriver är det natt hemma hos er. Fast det finns antagligen några nattugglor som är uppe vid den här tiden.

Jag mår i alla fall helt okej. Dock flyter väl inte studierna på så bra, om jag ska vara ärlig. Ni kommer ihåg testet jag gjorde förra veckan? Ni kommer ihåg att jag tyckte att det flöt på bra vissa stunder? Glöm att jag någonsin skrev det. För bra var det ta mig fan inte. Faktum är, det var rent ut sagt skitkasst. Detta vet jag helt stensäkert eftersom vi fick tillbaka våra prov idag. En del skrivfel här och där, vissa nyhetsinledningar saknade någon som helst betydelse för sammanhanget, ofullständiga svar o.s.v. Det är stunder som dessa som jag verkligen börjar fundera riktigt jävla noga: har jag hamnat på fel ställe? Hur ska det gå för mig om jag fortsätter så här? Varför klarar jag inte av att göra bättre ifrån mig? Ni kan tänka er själva att det är mycket tvivel som uppstår i sådana situationer.

Och det var bara första lektionen idag. På Journalism 121 (där vi jobbar med The Channels) fick vi kritik på våra artiklar. Förra veckan anmärkte våran lärare, Particia, lite smått på att det var brist på detaljer som de gärna hade velat se i artikeln. Well... idag tog hon det lite längre. Jag börjar faktiskt fundera på om jag gör någonting bra överhuvudtaget.

Jag kan ta kritiken jag får. Jag är ju trots allt här för att lära mig någonting utav det, men om jag inte gör några som helst framsteg snart, och då menar jag verkligen SNART, kommer jag att bli väldigt orolig över mina studieresultat. Visst, jag är här för att lära mig, men jag känner att jag måste få någon form av självförtroende-boost väldigt snart.
Som jag tidigare har anmärkt så kommer jag att hata tisdagar under den här terminen. Visst, svåra kurser i all ära, men nu är det också så att jag börjar tidigt på morgonen och slutar sent på kvällen.

Nu har jag i alla fall fått skriva av mig lite grann. Nu glömmer vi det förgånga och fokuserar på att få igång tankeverksamheten och att förbättra sina egenskaper! Och då är det bra att ha en stödlärare/handledare vid namn Hannah Scott. Jag tror ta mig fan att det är bland det bästa jag någonsin gjort! Där satt vi i dryga timmen och tränade på att skriva inledningar. Och vet ni vad? Det gick relativt bra till slut. Jag gör nog ändå bäst i att fara dit minst en gång i veckan. Det kan jag nog komma långt på. Så kändes det idag, i alla fall.

Skitsamma, jag ska inte sitta här och gräma mig över att läraren inte tycker om det jag skriver på prov o.s.v. Jag ska fortsätta lyssna på Sum 41, duscha och förbereda mig inför en riktigt jobbig kvällslektion. Hoppas att allt är bra med er där hemma!

Later.

Ps: Det är rätt mulet idag. Jag ser i alla fall ingen sol. Men den kanske kommer igen imorgon.

Kommentarer
Postat av: Christobal

Anders, jag vill inte vara den som surar, speciellt inte nu när du verkar så där extra tyngd av skolan, men Sum 41? Dude, this aint' '02.

2010-09-22 @ 23:30:22
URL: http://czakrisson.wordpress.com
Postat av: Anders

Hehe. Jag vet, men det är svårt att låta bli när deras låtar är så jäkla bra. Vem bryr sig, liksom? Music never goes out of fashion!

2010-09-23 @ 02:32:05
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0