Vad har jag hamnat i för jävla soppa?

Detta inlägg kommer inte att sammanfatta de gångna dagarna. Det återkommer jag till en annan gång. Detta inlägg kommer ge er en insyn i vad jag kämpar med för tillfället.

Jag skriver en story om en snubbe som har varit på audition för American Idol, varit öppningsakt för rapparen Twista och spelat in en independent film vid namn Killer Holiday. Jag har intervjuat den här snubben redan så på den fronten är det lugnt, men när det gäller mina sekundära källor...

Tja, klockan är ungefär 03:10 och jag har ännu inte fått svar från de. Min deadline är klockan 08:00. Det vill säga om drygt fem timmar.

Jag kan inte direkt påstå att saker och ting flyter på som jag vill att det ska göra. Av någon anledning lyckas jag alltid med konststycket att inte få information i tid eller fucka upp någonting. Ta bara min story om den fiolspelande tjejen, till exempel.

På torsdagens staff meeting fick jag kritik för att storyn var väldigt fattig på citat och att texten var bristfällig. Det Patricia inte visste var att jag hade råkat radera hela intervjun jag spelade in och på så sätt inte fick med de färgstarka citaten jag ville ha. Inte för att det förändrar någonting. Gjort är gjort, men hade jag inte råkat radera intervjun hade jag inte fuckat upp så mycket som jag gjorde.

Och nu är jag på väg att fucka upp igen när jag inte ens lyckas få information från mina källor i tid, trots att jag skickat mail några dagar innan deadline. Det var inte förrän under torsdagen som jag fick veta att en av källornas e-mailkonto inte ens används. Om det hjälpte att jag missade henne medan jag var på staff meeting kan jag direkt bevisa motsatsen.

Saker och ting flyter verkligen inte på så som jag vill att de ska göra just nu.

Det sägs att hoppet är det sista som överger en. Jag har varit i den situationen många gånger förr i mitt liv, men den här situationen är lite mer komplicerad än så. I absolut värsta fall måste jag fråga om min deadline kan skjutas fram. Jag vill verkligen inte fråga Patricia om detta. Hon skulle flippa ut på mig fullständigt.

Så jag hoppas bara att saker och ting löser sig fort utav bara helvete. Jag har nog mycket annat skolrelaterat arbete att göra.

Nu ska jag sluta klaga ett tag och försöka göra det bästa utav situationen, oavsett vad som händer. I övrigt: jag hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0