Motivation: will you please come to me?

Greetings from Santa Barbara! Nu har jag verkligen nått botten vad gäller mitt bloggande. Jag har verkligen inte haft tid/lust att blogga. Det måste bli ändring på det snart känner jag.

Under tiden får ni stå ut med mina sammanfattningar. Vi börjar från förra veckans onsdag.

På onsdagen hade jag multimedia och sedan foto på kvällen. Min redovisning jag förberedde natten innan gick helt okej under lektionen. Passade på att börja bara för att få det överstökat. Resten av kvällen passade jag på att chilla på Del Mar där en av tjejerna vid namn Molly fyllde år.

På torsdagen hade jag staff meeting och webdesign. Gick sedan hem för att fixa lite käk, lyssna på Notorious B.I.G och dricka lite Bud. Det var en nice start på kvällen som fortsatte med lite fest. Drog till Del Mar igen på kvällen.

På fredagen gick jag till skolan för att jag trodde jag hade production, men det visade sig att jag inte hade det. Då gick jag hem igen och chillade. Kollade sedan Notorious uppe i 224 innan det var dags att festa till lite grann igen.

På lördagen stack jag, Emil och hans kompis Anton, som var på besök, ner till stan för att käka lite. Vi drog sedan till piren dit jag inte varit sedan augusti. Vi såg två valar från piren. Det var nice! Sedan drog vi hem. Jag stanande hemma medan de andra drog iväg på festligheter. Jag stannade hemma och kollade på Lejonkungen, eller så hade jag kollat den någon dag innan.

Jag kommer inte ihåg. Jag får skylla mig själv.

Senare, när Emil hade kommit hem drog vi till det stället dit flygbussen åker ifrån. Anledningen till det var att vi skulle ta farväl av Anton som åkte hem på natten. Efter det drog jag och Emil tillbaka till min lägenhet för att glo Lejonkungen 2. Någon gång runt halv sex på söndagsmorgonen kom Jillian och Molly förbi. Vi kollade första Austin Powers-filmen. Sedan var det bara att marchera i säng.

Under söndagen gjorde jag inte så överdrivet mycket. Chillade samt tog hand om lite läxor.

Och fortfarande har jag en del rester. Jag vet, jag vet... fast vi det här laget vet ni att jag är riktigt skoltrött.

På måndagen gick jag på multimedian. Gick hem och jobbade med lite mer läxor. Mest webdesign då.

Och nu är jag ikapp igen. Under tisdagen gick jag på staff meeting och webdesign. Jag stötte på en svensk snubbe efter det som jag började snacka lite med. Vi kom in på vad jag studerade. Att jag pluggade foto och journalistik, och att jag var intresserad av att utvecka mitt skrivspråk. Han gav mig då ett visitkort för någon typ av manegementsida. Han var visst grundaren eller något.

Har spanat in hemsidan och jag är fortfarande inte riktigt säker på vad syftet med företaget är. Kanske behöver slänga ett till öga på det.

Gick sedan hem och chillade. Lyckades däcka i sängen några timmar. Sedan dess har jag tagit en dusch och försökt hitta motivation till att fixa lite plugg. Än så länge har jag inte hittat den, men det kanske kommer snart.

Sådär. Nu har jag gjort det igen. Tagit igen de gånga dagarna. Ber återigen om ursäkt för detta. I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Therese

Greetings from Kalix! Har en liten fråga till dig om du har tid att svara på sånt!

Jag och några tjejer har kollat på en av lägenheterna där i Buena Vista, fanns det madrasser och sånt färdigt när man kom dit eller var ni tvungna att köpa det själva? :)

2011-04-30 @ 15:31:22
Postat av: Anders

Självklart kan jag ta mig tid att svara på en kommentar, kära norrlänning! :)

Jag åkte hit till Santa Barbara med en organisation som heter IBS. Man betalar lite avgifter till de och då fixar de möbler m.m. till lägenheten. Dock kan jag inte rekommendera helt och hållet. Visst att man har någon man kan kontakta om man undrar över något, men det finns två anledningar till min åsikt.



För det första: överpriser på både lägenheterna och andra diverse avgifter. För det andra: det tog över en månad innan jag och andra på Buena Vista fick köksmöbler så vi fick ligga på golvet och käka, alternativt stå upp. Dessutom så är vår apartment manager och landlord jobbiga som fan.



Mitt tips till er: börja kolla efter lediga lägenheter på ett ställe som heter Harbor Heights. Bra mycket billigare, närmare till skolan samt en massa bekvämligheter inkluderat, så som upvärmd pool, jacuzzi, bastu, biljardbord m.m.



Om du undrar något mer så skicka en ny kommentar. Hoppas att mitt svar har hjälpt lite grann! :)

2011-05-03 @ 09:17:32
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja tack så mycket, det gav oss en funderare :). Synd bara att Harbor Heights inte har någon hemsida, så det blir svårt att få tag i dom. Men vi får väl ringa dom i värsta fall!

Har faktiskt en till fråga, vilken typ av dator är vanligast där nere? tänkte om alla kör med Mac så kanske man ska satsa på att köpa en sån. Så det inte uppstår problem om man ska skriva arbeten, jobba i grupp å sånt och måste skicka dokument mellan varandra :)

2011-05-04 @ 20:00:59
Postat av: Anders

Det är väldigt vanligt förekommande med Mac-datorer, bland studenter såväl som i skolsalarna. Det finns dock studenter som kör med PC och det ska inte vara några problem. Personligen kör jag med PC hemma och Mac i skolan. På så sätt behärskar jag båda systemen. Huruvida du ska skaffa en PC eller Mac är helt upp till dig. :)

2011-05-05 @ 09:01:28
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0