He's the first member of the D.K. Crew

Nu var det sådär överdrivet längesen jag skrev någonting här så jag passar på att skriva några rader då jag ändå är ledig imorgon.

Till att börja med: Greetings from Santa Barbara!

På måndagskvällen knallade jag till Elin på Haley Street och hängde där ett tag. Jag var så pass uttråkad under kvällen så jag tänkte att jag lika gärna kunde ta en promenad ner. När jag kom hem sen blev det lite pokerlir med grabbarna då Gustav nyligen införskaffat ett poker-set. Det gick väl sådär för mig.

Sedan kommer jag inte ihåg resten av kvällen.

På tisdagen hade jag endast staff meeting med The Channels och webdesign som vanligt. Vad jag gjorde efter webdesignen har jag glömt. Mest troligt gick jag hem och lagade käk för att sedan spendera större delen av kvällen framför datorn. Jag var uppe väldigt sent kommer jag i alla fall ihåg. Jag chattade meed Boris, skypade med Anna och James Bond var ju på TV.

Onsdagen började lika tråkigt som vanligt: multimedia. Jag är så otroligt less på den kursen redan. Och under hela lektionen byggdes hungern upp succesivt. När jag sedan slutade gick jag hem och tänkte laga käk. Då träffade jag Emil som sa att han och Robin skulle sticka till stan samt att han skulle käka. Jag bestämde mig då för att följa med.

Vilket jävla äventyr det skulle bli.

Bussen var ovanligt sen. Samma buss kom med typ tio minuters mellanrum: 15x. Den går dock inte ner till stan. Den går till Goleta och UCSB (University of California, Santa Barbara). Eftersom den bussen vi skulle ta inte verkade komma tog vi 15x och tänkte hoppa av efter typ två hållplatser och knalla in mot stan.

När vi skulle ut genom dörrarna stängs dörrarna och bussen rullar iväg. Japp. Vi var fast på en buss på väg mot Goleta, vilket är en bussfärd på 20-30 minuter.

Men det var egentligen inte det värsta. Klockan började närma sig fyra. Jag skulle ha fotolektionen klockan fem. Hur jag skulle hinna käka och komma i tid till lektionen verkade vara omöjligt. Jag bestämde mig i alla fall för att fixa käk från något kinesställe nära K-Mart. När jag väl fick mitt käk (efter typ en kvart) gick jag till busshållplatsen för att vänta på nästa buss. Passade på att käka vid busshållplatsen och väl inne på bussen. Nu kanske ni undrar ifall jag kom i tid till lektionen eller inte?

Svaret är nej, jag kom inte i tid. Dock kom jag bara 20 minuter försent!

Vi gick igenom våra stoluppgifter från förra veckan. Jag hade inte ställt in kameran på rätt sätt, men det var för att jag inte visste hur man ändrade slutaren och bländaren i ett och samma program. Jag kom dock på det förra veckan. Nåja, nu kan det bara gå bättre hoppas jag.

Vi fortsatte sedan med några online quiz som vi måste göra under terminen. Fick full pott på något quiz. I och för sig fick jag det på andra försöket, men det var bara för att jag hade läst lite fel första gången. Jag gick hem runt niotiden för att ta igenom förlorad sömn...

Eller?

Faktum är att så blev inte fallet. Jag satt uppe och gjorde inte så överdrivet mycket. Kollade lite James Bond på TV (för andra natten i rad, dock inte samma film). Kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde. Jag skypade eller chattade säkert med någon. Och lirade Donkey Kong Country över internet. Spana in den här länken så förstår ni vad jag menar. Hint: scrolla ner och välj ett av de listade spelen.

Torsdagen handlade bara om staff meeting och webdesign. På staff meeting var det bara en massa presentationer och på webdesignen tränade vi på att skapa en "wireframe" till en design i Photoshop.


Ja, min blev såhär. Orkade faktiskt inte lägga ner så överdrivet mycket tid på den så vi får se vad Mike säger.

Sedan gick jag till cafeterian för att käka lite och knallade sedan hem för att chilla med lite mer Donkey Kong och diverse sociala medier som facebook. Ja, det är väl inte så mycket mer än det.

I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0