Introduction To Multimedia: I really don't like you!

Greetings from Santa Barbara! Hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige! Jag mår helt okej, är bara lite trött. Har lagt mig alldeles för sent de senaste nätterna. Måste ändra på det.

På måndagen hade jag bara en lektion: Introduction To Multimedia. Jag har bara haft tre lektioner i den hursen hittills, men redan nu kan jag konstatera att det är den överlägset tråkigaste kursen jag någonsin har läst! Inte nog med att jag finner det vi håller på med väldigt ointressant, våran lärare (Alejandra) bara rabblar på om allt och ingenting. Sedan måste jag erkänna att jag stör mig på hennes brytning.

Efter den lektionen gick jag hem och lagade käk. Senare följde jag med Daniel ner på stan då han skulle klippa sig. Elin kom och mötte upp oss efter ett tag och jag och Daniel beslutade oss för att återigen käka på Panda Express.

Måste skära ner på denna fantastiskt goda mat ifall ekonomin ska överleva. Fast kommer jag att klara av det? Den som lever får se.

Efter käket på Panda Express (för andra dagen i rad) tog vi tre bussen tillbaka till Buena Vista. Under kvällen passade jag på att göra ett internet quiz till Introduction to Multimedia. Jag var verkligen inte taggad på att göra någonting som hade med den kursen att göra, men jag tänkte att jag lika gärna kunde få det gjort.

Det var väldigt enkelt. Det var så enkelt att besvara de fyra frågorna i quizet att jag fick full pott på första försöket. Kändes ganska meningslöst.

Resten av kvällen handlade bara om att chilla. Och i sedvanlig ordning gick jag och la mig sent. Ställde klockan på kvart i tio på tisdagsmorgonen. Slängde sedan på snooze några gånger och till slut steg jag upp där runt halv 11. Hoppade då in i duschen, tog på mig första bästa klädesplagg och gick till skolan. Frukosten skippade jag.

Har bara haft Channels Lab 2 och Webdesign 1 idag. På Channels Lab 2 gick vi bara igenom lite grejer, men vi gjorde även en ny grej för den här terminen: pop quiz! Förvisso bara två frågor, men kunde bara svara ordentligt på en av frågorna. En sak kan jag i alla fall säga nu: måste hålla lite bättre koll på grejer som händer under veckorna.

Under webdesigen gjorde vi inte så överdrivet mycket. Mike började förbereda oss inför inlämning av "project proposal". Innan den här kursen är slut ska vi ha gjort varsin hemsida åt valfri klient och nu är det alltså dags att börja fundera på vad man ska göra. Det ska bli intressant att se vad man kommer upp med.

En kort stund efter lektionen var jag hemma igen och då var det bara att sätta igång med käket. Sedan gick jag upp och assisterade Robin och Anton som gjorde någon fotouppgift med skor. De fick bland annat låna mina LaCoste-skor samt foppatofflor. När mörkret började skymma fick jag hjälp med min fotouppgift.

Ni kommer väl ihåg min uppgift, va? Jag skulle ta ett självporträtt för kursen Photo 1. Nu är det gjort i alla fall. Ska bara skicka in den och skriva med lite info om bilden.


Robin tog bilden med min kamera. Har beskurit den och ökat kontrast samt ljusheten. Denna bilden ska jag dock inte skicka in då man inte får redigera bilden (förutom att ändra storleken och spara som .jpg).

Just nu sitter jag och chillar järnet. Eller ja... Jag sitter och är allmänt rastlös. Kan bero på att jag är lite trött. Vem vet? Det kanske blir en tidig kväll ikväll. I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0