LA Kings - Nashville Predators (January 6)

På torsdagskvällen (6 januari) stack jag, lillbrorsan, storebrorsan och hans tjej iväg till Staples Center för att kolla NHL-hockey. För min del blev det min absolut första NHL-match live. Sammanfattningsvis var det en helt okej match.


Precis utanför Los Angeles hemma-arena Staples Center.


Mittemot Staples Center fanns det en restaurang och diverse butiker med souvenirer.


En av de största genom tiderna, om inte den största: Wayne Gretzky! I brons. Tror jag.


Här ska hinkas öl! Eller ja... inte jag då.


Storebrorsan hejade på LA Kings... eller?


Inne vid rinken. Ganska bra plats ändå om jag får säga det själv!


Lillebrorsan, storebrorsan och hans tjej var taggade.


Bortalagets startfemma. Bland annat med Patric Hörnqvist (före detta spelare i Djurgården) på högerkanten.


Lite ljusshow innan spelarna kom ut på isen.


Förstafemman (med bland annat Anze Kopitar) åker ut på isen.


Nashvilles målvakt Anders Lindbäck värmer upp.


En snubbe vid namn Dennis McNeil sjunger nationalsången. USA:s nationalsång, alltså. Till höger om honom står en militär som tjänstgjort i Irak eller någonstans där borta. När han presenterades spelades låten My Hero av Foo Fighters. Det var gött!

Nog om allt tjafs innan matchen! LETS GET IT ON!


Kings avbytarbänk.


Nashvilles avbytarbänk.


LA gjorde 1-0. Och sedan 2-0. Sedan rasade deras spel fullständigt, Nashville nätar fem gåner och saken är biff.

Hoppas att vissa av bilderna var värda att vänta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0