Nu ska ni få veta hur det gick med biljetterna!

Nu ska jag beskriva för er EXAKT vad som hände när jag skulle hugga på Foo Fighters-biljetter.

Klockan 09:00 svensk tid var jag inloggad på Live Nations hemsida. Jag trycker direkt på länken för att boka biljetterna, men då hände det ofattbara: jag fick ett meddelande som sa att kön var full. Och jag började få en liten panikattack. Till slut så verkar sidan fungera igen och jag börjar välja biljetterna. Tre stycken ståplatsbiljetter. Jag var då tvungen att logga in på ticnet (av någon skum anledning då jag började på Live Nation). Kort därefterfyller i mina kortuppgifter, godkänner några villkor, trycker på knappen "Bekräfta köp"...

Och det var då helvetet började.

Då skulle det börjas med kortläsare och säker internetshopping. Dock valde jag att inte använda kortläsare då jag inte har min kortläsare här. Jag trodde då att det skulle gå vägen. Jag trodde fel. Mitt köp godkändes inte. Jag testade typ tre gånger, men samma sak hände igen de andra gångerna. Det måste bero på att jag hade tagit ut pengar tidigare under kvällen, innan bion. Och efter tredje gången stod det att jag var tvungen att ha en kortläsare nästa gång jag köper någonting via nätet.

Och det var då jag tänkte: "Fan också! Nu är det kört."

Men snabbtänkt som jag är så skrev jag direkt till Jocke för att höra ifall han kunde boka biljetter åt mig, honom och Larssa. Jag skickade även ett mail till Larssa för att be honom ringa och kolla med Jocke så fort som möjligt. Kort därefter ser jag att han är online på Facebook. Jag skriver då till honom och kollar ifall han hade fått mitt mail. Han sa att han hade snackat med Jocke och sa att han inte behövde boka biljetter. För gissa vad han hade gjort?

Han hade fixat tre stycken ståplatsbiljetter. Till Foo Fighters. På Stockholms Stadion. Den 22 juni.

Jag försökrar er: den eforiska känsla som byggdes upp inom mig exploderade! Jag blev så jävla glad! Här gick jag omkring och trodde att detta inte skulle bli verklighet bara för att jag inte kunde köpa med kortet.

Så detta inlägg är väl egentligen bara ett stort jävla tack till Larssa som gjorde detta möjligt! FOO FIGHTERS: HERE WE COME!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0