Birthday celebration: Part 2

Greetings from Santa Barbara! Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag har varit och är fortfarande lite krasslig så jag har avstått från att blogga ett tag. Nåja, jag har min plikt att leva upp till. Här kommer nästa del!

En stund under natten mot fredagen fortsatte jag skriva på min story. Jag råkade dock däcka någon gång under natten och väcktes av väckarklockan runt sjutiden på morgonen. Det var tur att jag hade ställt väckarklockan, annars hade det inte varit bra. I och för sig var det inte bra i alla fall. Hade sådan sjuk huvudvärk, men jag var tvungen att fixa färdigt storyn så jag plågade mig igenom smärtan och skickade till slut in den en kvart innan deadline.

Sedan var jag tvungen att somna om. Jag vaknade sedan upp runt tolv igen och mådde bra mycket bättre.

Jag hoppade in i duschen, slängde på mig kläderna och drog på production. Det gick ganska bra, men det tog ett tag att hitta på lämpliga rubriker och sådana grejer. Gick sedan hem för börja ladda upp inför kvällen. Kvällen började med förfest i 224. Därifrån stack jag, Robin, Dan, Anton, Gustav och Sophie till ett ställe på State Street som heter Sandbar. Stället var riktigt nice! Jag dansade, snackade med folk, drack goda drycker, var social med mitt sällskap o.s.v. Jag var inte besviken över kvällen, kan jag säga!


Dan hade skaffat en fet cigarr åt mig. Tack, Dan!


En liten del av inredningen på Sandbar. Det var ett riktigt nice ställe!


Sällskapet på Sandbar. Tack för en trevlig kväll!


Robin och Dan någon gång under fredagsnatten.

Vi åkte sedan hem för att nästan direkt dra vidare till stället vi var på under torsdagskvällen. Där blev det att hänga i några timmar innan det var dags att dra hem för att sova.

Under lördagen mådde jag faktiskt oförskämt bra. Inga tecken som helst på att jag hade konsumerat någon form av alkohol. Det var mest chill som hände under lördagen.

Under söndagen var även dedikerad till att chilla. Eller ja... jag var tvungen att göra lite webdesign och multimedia också, men det gick relativt snabbt att fixa när jag väl kom igång.

På måndagen blev ett besök till poolen för första gången på väldigt länge. Poolen var fortfarande rätt kall, fast det var ännu värre i januari. Som tur var så värmde sol på bra i alla fall. Kunde ligga och steka ett tag. Senare stack jag, Viktor och Dan downtown för lite diverse grejer. Fick med mig käk från Panda. Välbehövligt var det också.

Om jag ska vara ärlig så har det inte hänt så mycket mer dagarna efter det. Natten mot tisdag var det den där bilbranden på parkeringen som låg väldigt mycket i fokus. De följande dagarna har jag varit krasslig och mest varit hemma för att försöka återhämta mig. Eller ja... förutom på tisdagen då jag stack och köpte en massa jävla glass.

Här kommer lite fler bilder på bilen som brann natten mot tisdag.


Dagen efter. Det var denna Audi TT av årsmodell 2000 som råkade ut för branden.


Även trädet bredvid hade tagit skada.


Skadorna på bilen är extensiva.

Nu vet ni i alla fall varför jag har varit så dålig på att blogga de senaste dagarna. Eller ja... det är jag ju annars också, men nu har jag åtminstone en giltig anledning. Ska fortsätta kurera mig så gott det går. I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0