Tsunamivarning i Kalifornien

Greetings from Santa Barbara!  Nu är det återigen helg. Helt sjukt hur snabbt veckorna går nu! Innan ni alla där hemma vet ordet av det kommer jag vara hemma igen.

Men det ligger en liten bit in i framtiden. Låt oss fokusera på nuet genom att tillsammans ta en tillbakablick!

Som jag alltid gör på onsdagar gick jag på multimedian. Lika tråkigt som alltid? Svar ja. Gick sedan hem för att käka, skypa med Erik och sedan var det bara att knalla vidare till fotolektionen. På den lektionen gjordde vi en övning att fånga rörelser på tre olika sätt. Tyckte att det gick helt okej. Sedan hade våran lärare, Jezaira, lite genomgång om några fotografer, om photo essay's, olika motsvarigheter i exponering o.s.v. Vi fick sedan sluta efter att vi slutförde ett quiz. Jag tror att jag gjorde quizzet snabbast av alla och fick 95%.

Ett slarvfel. Eller slarvfel och slarvfel... jag har lätt för att blanda ihop alla siffror vad gäller ISO, slutartid och bländarstopp o.s.v.

Jag gick hem, kollade George Carlin: You are all deceased tillsammans med Viktor och Daniel. Efter den grymma upplevelsen var det dags att lagga sig. Eller ja... det tig väl ett tag.

På torsdagen gick jag på staff meeting som vanligt. Patricia verkade nöjd med min story proposal jag skickade in natten mot onsdag. Lite grejer som hon anmärkte på bara. Vad som förvånade mig mest av allt under lektionen var att det inte fanns så överdrivet mycket som diskuterades idag. Som ett resultat av detta fick vi sluta en halvtimme tidigare än vanligt:

Well... that's a first!

Gick och köpta kaffe samt gick och snackade med en av källorna jag snackade med i tisdag för att få lite mer info för en potentiell story proposal jag eventuellt kommer att skicka in inom snar framtid. I samband med detta ska jag gå på någon tillställning på söndag. Ska bli intressant.

Gick sedan till webdesignen innan jag sedan gick hem, lagade käk och skypade med Erik igen. Stack upp till Mesa efter ett tag för att köpa lite godsaker. Ett tag efter att jag kom hem kollade jag, Viktor och Daniel återigen på George Carlin, men den här gången var det föreställningen Complaints and Grievances. En av hans bästa, helt klart! Sedan har jag chillat, chillat och åter chillat. Var nyligen i duschen. När jag sedan skulle kolla reprisen av Conan O'Brien möttes jag efter några minuter av tystnad och ett meddelande i toppen av skärmen.

Meddelandet innehöll en tsunamivarning. Bland annat i Santa Barbara! Detta är ett resultat av en jordbävning i Japan som nyligen skedde.

Det återstår att se om det händer någonting överhuvudtaget, men fy fan vad obehagligt! I skrivande stund är jag nästintill paryserad. Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera överhuvudtaget.

Nåja, vi får hålla tummarna för att ingenting händer! Hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0