Did I put myself in this position again? I think I did.

Greetings from Santa Barbara. De gångna dagarna har varit väldigt chill. Kanske lite för chill. Jag återkommer till anledningen senare i inlägget.

På söndagen var det chill rätt igenom. Senare på kvällen, runt åttatiden, stack jag, mina rumskamrater, grabbarna i 224 och Sophie till ett ställe som serverade buffé med kinamat. Mama Lu tror jag det hette. Tyckte att käket var helt okej, fast ingen toppklass direkt. Åkte sedan hem och jobbade med lite överblivna uppgifter jag skjutit upp större delen av kvällen/natten.

Tro mig. Det har blivit många sena nätter på sistone.

På måndagen gick jag till multimedian och genomled den för att sedan gå hem. Kommer inte ihåg vad jag gjorde mer under dagen.

På tisdagen var jag på staff meeting och webdesign. På webdesignen fick alla skit för att vi hade slarvat med våra "project proposals" vi hade i läxa till söndag. Jag är nästan villig att slå vad om att jag fick minst. Tänker inte gå in på några detaljer, men en hel del grejer fattades.

Det är så det går när man skjuter på grejer och sedan missförstår sin uppgift.

Gick sedan för att försöka få tag på en "orientation interview" med The Chair of The Music Department. Han påstod dock att han var alltför upptagen med andra grejer för att hitta en lucka för det. Han uppmanade mig dock att kolla på deras hemsida efter event och sådana grejer.

Må hända att han kanske har mycket att göra, men jag har en känsla av att han inte är så tillmötesgående. Kanske bara inbillar mig.

Senare på tisdagskvällen stack jag och Daniel ner till stan för att handla. Mötte upp med Viktor och Emil vid macken nära busstationen för att sedan gå till Ralph's. Jag kan konstatera att det blev mycket grejer för en hög summa. Men det behövdes verkligen. Hade inte handlat på otroligt länge.

Fick skjuts hem av Dan som hämtade upp oss. Sedan var det bara att försöka få in alla grejer i frysen och kyskåpet. Det gick till slut. Det hände inte så mycket mer under kvällen/natten.

Regnet var inte det bästa sättet att höja mitt humör på onsdagsmorgonen. Jag gick jag på multimedian, men jag lyssnade inte länge på vad Alejandra hade att säga. Kollade istället min mail på Pipeline och läste ett mail rörande mig och min insats att täcka mitt område på campus. Uppenbarligen har jag inte skött mitt jobb ordentligt. Det är ingenting jag kommer att förneka. Jag har bara varit upptagen med andra grejer. Mestadels på grund av felprioriteringar.

Nåja, jag har fötsatt mig i den här positionen och endast jag kan ta mig ur den. Dags för intensiv aktion? Jag tror det.

Efter multimedian gick jag hem och lagade käk: spaghetti med korv. Brönde korvbitarne rätt rejält av någon anledning. Som tur var så gick det att käka i alla fall. Gick sedan på fotolektionen för att nästan direkt mötas av våran lektionsövningen eller "in-class assignment": vi skulle ta några A4-papper och göra någonting kreativt utav det för att sedan fota på ett snyggt sätt. Jag gick ut och försökte ta några schysta bilder. Fick väl helt okej kritik för mina idéer. Lite kritik på kompositionen, men annars var det helt okej.

Har sedan dess varit hemma, gått till Mesa för att hämta ut pengar inför en journalistikmässa i början på april (ni kommer väl ihåg den mässan jag var på i Fullerton förra terminen?), gått hem och börjat skriva på lite grejer för tidningen och webdesignen.

Det är väl dags nu att köra ett psykryck för att komma i underfund med vad jag har framför mig. Utöver det så hoppas jag att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer
Postat av: L

Dräkten för nya spider finns uppe! Tänkte du var intresserad ;)



http://www.imdb.com/media/rm1351072256/tt0948470

http://www.imdb.com/media/rm163546368/tt0948470

2011-03-03 @ 23:43:30
Postat av: Anders

Har redan sett bilderna. Tack i alla fall! :)

2011-03-04 @ 02:20:29
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0