I'm all done with school now

Greetings from Santa Barbara! Nu är det officiellt. Skolan är slut, vilket innebär att jag är klar med mina studier på Santa Barbara City College. Självklart känns det skönt att skolan är över. Tro mig: jag var ganska less, fast samtidigt kändes det lite vemodigt att gå ifrån skolan för sista gången.

Nåja, jag berättar mer sen. Nu är det dags att sammanfatta de gångna dagarna igen.

Jag vakade natten mot onsdag. Vid sextiden på morgonen drog jag till Mesa för att fylla på mobilen samt käka frukost på donken. Tog sedan bussen hem och råkade däcka i soffan. Vaknade runt tjugo i elva. Jag insåg att jag höll på att bli försenad för min final presentation. Eftersom jag inte gjorde min på måndagen så tänkte jag att jag skulle få göra den på onsdagen istället. Jag slängde på mig första bästa plagg och stressade iväg till skolan.

Allt det bara för att inte stöta på en enda jävel där. Helt becksvart i salen. Jag var dit vid elva. Jag gick dit igen vid ett och hoppades att vi skulle börja då. Samma sak: ingen där.

Jag trodde helt ärligt att jag skulle få köra min presentation. Jag sa åt min lärare att jag skulle vara redo att presentera på onsdag, och så möts jag av mörker. Skit samma. Jag är klar med kursen nu. Kunde knappast bry mig mindre om den kursen. Jag kan med nästan all säkerhet säga att det är den sämsta, verkligen sämsta, kursen jag någonsin har läst. Det har gått så längt att jag inte ens bryr om vilket betyg jag får i kursen.

Sedan bryr jag mig knappast om min lärare i den kursen heller, Alejandra. Skulle jag beskriva henne med ett ord skulle det antagligen vara ointressant. Inte bara hennes utlärningspedagogik, utan även kursupplägget hon har.

Nåja, jag gick hem för att chilla ett tag innan min sista final i foto. Själva provet gick helt okej. Fick 72% så det var ju godkänt. Jag gjorde klart provet inom loppet av 20 minuter. Vi hade två timmar på oss att skriva provet. Jag ville inte lägga ner så mycket tid på det utan ville bara bli klar så fort som möjligt.

Jag gick sedan hem och chillade. Tror jag i alla fall.

På torsdagen gick jag på mitt absolut sista staff meeting med The Channels. Efter det gick jag till labbet en sista gång. Det var då det började kännas lite vemodigt. Passade även på att tacka Patricia för allt hon har lärt mig. Självklart har jag haft mina "ups and downs" under min tid på The Channels, men vi båda kom överens om att det har mestadels varit bra, att jag har mognat en del under min tid här. Det kändes bra att höra.

Jag kommer alltid att vara tacksam över att ha haft henne som lärare. Självklart har det varit jobbigt ibland när hon har varit på en, men på det stora hela vill jag inte att hon skulle ha agerat på något annat sätt. Hon är potentiellt den bästa läraren jag någonsin har haft. Hon klår i alla fall den där andra läraren i den där andra meningslösa kursen med hästlängder.

Efter det gick jag till bookstore för att sälja tillbaka min kurslitteratur. Sedan gick jag till Lily en sväng för en kopp kaffe och sedan drog jag tillbaka till min lägenhet för att chilla samt ladda upp inför kvällen med party på Del Mar.

På fredagen sov jag länge. Till tretiden på eftermiddagen. Chillade mest innan det var dags att börja festa igen. Vi festade hemma hos Sophie och Emelie. Sophie arrangerade en massa lekar som inkluderade vissa utmaningar. Det hela började med att varje lag - vi var tre lag varav jag och mina rumskamrater var lag 124 - fick ett papper vi skulle fylla i. Formuläret bestod av diverse påståenden i stil med vem som var bäst på vad. Ett av dessa påståenden löd "Vem på BV är bäst på att suga?"

På skämt sa jag att jag sög ganska hårt så vi lade till mig på den punkten. Det skulle visa sig vara ett bra drag. Första grenen: halsa en dryck ur flaska genom sugrör. Jag sög som jag aldrig hade sugit förut. Och jag vann. Så nu är det officiellt: jag är den som suger mest på BV.

Jag ber om ursäkt ifall ni endast ser snuskiga associationer. Det beror enbart på ordet. Jag har inget som helst med det att göra.

Hursomhelst, kvällen fortsatte med lite mer dricka. Eller lite mer och lite mer... vi spelade en omgång 100 koppars beer pong. Jag var inte med på hela, men när man såg hur alla koppar var uppradade insåg man hur jävla sinnessjukt det var. Eller ja... jag tyckte i alla fall det.

Jag lyckades med konststycket att somna i soffan i natt. Under dagen som gått har jag endast chillat, duschat, dragit till Mesa för diverse ärenden och sedan plinkat gura. I skrivande stund dunkar jag Arch Enemy.

Sådär ja! Där har ni de gångna dagarna igen. Ikväll ska jag enbart chilla. Det står mellan att dra på födelsedagsfest på Del Mar eller hänga hemma. Funderar fortfarande på det.

Imorgon ska jag försöka slänga ihop ett videoinlägg. I det klippet planerar jag att göra någonting utöver det vanliga så stanna förbi imorgon kväll så kanske klippet ligger uppe här i bloggen. I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0