Mafia Wars och nära försovning igen (Lifeguard on duty)

Sitter i kontorsstolen inne i badmästarkontoret och känner värmen. Värmen från sätet som bildats efter några timmars sittade. Några bensträckare blir det väl. Oftast då för att hämta mera kaffe, vilket jag funderar på att göra nu.
Men den mesta tiden fördriver jag i just denna sköna, relativt mjuka kontorsstol. Bevakar, och håller koll.

Andra koppen kaffe idag. Några ungar som leker i bassängen. En kvinna, gissningsvis runt 50-årsåldern, hänger vid bassängkanten. Har nyligen börjat spela Mafia Wars på Facebook. Varför det? Har ingen aning. Jag som inte ens tycker om att spela sådana spel. Nåja, lär väl ledsna efter ca en och en halv vecka... hoppas jag.

Löneförhöjningen kom som en positiv överaskning igår. Skulle tydligen fått höjd lön i april, då jag övergick från 18 till 19 år, men det missade vi. Så nästa månad tror jag det är, så kommer jag få lönen... Retroaktivt (Vuxenpoäng för mig).

Ska hämta farsan födelsedagspresent. Kanske idag, kanske imorgon. Lite mindre än en månad kvar nu. Fan vad alla börjar bli gamla nu! Storebrorsan fyllde 28 och jag 19 i våras, farsan står på tur att fylla 57 i höst. Morsan och lillbrorsan fyller år i september: 53 respektive 18 år. Tiden bara flyger iväg. Kommer aldrig mer tillbaka.
Nåja, måste gå upp i level i Mafia Wars nu. Eller som jag och lillbrorsan brukade säga när vi var små och spelade Pokémon (som alla andra ungar på den tiden gjorde): jag ska levla!

Later.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jo men det är ju kul med bloggar, man får lite tips då och då :) Något nytt.

2009-07-10 @ 02:26:41
URL: http://froggie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0