I´m back!

Öl på O`Learys, en idols handskakning och en smula ångest. Så skulle jag kunna beskriva resan till Umeå. Fast det var ju riktigt kul också!

Anlände till STF (Svenska turistföreningen) vandrarhemmet vid Västra esplanaden runt klockan halv tolv på söndag natt. Så småningom är vi på rummen. Alla klasskompisarna samlades i rummet där jag och tre andra tjejer skulle sova (fråga inte ens om hur gruppindelningen gick till). Några spelade kort, andra väntade på att få sova. Jag var en av dem. Delvis.

Det blev, hursomhelst, inte mycket sömn för min del. Vaknar klockan kvart i sex på måndagmorgonen. Fråga inte ens varför! Jag sätter mig på en stol framför fönstret och stirrar ut mot traffiken i ca 50 minuter innan jag går och duschar. Måste få tillägga att duschen på vandrarhemmet var mycket skönare än duschen hemma.

Utsikt från rummet på vandrarhemmet över Västra esplanaden   Någon målning vid trappan. Vette fan vem som gjort den...  Rummet då. Lagom stökigt, in my opinion...

Första besöket som vi gick på var till Handelsbanken i centrum. Och jag var så grymt jävla trött! Det var fan inte långt ifrån att jag somnade. Käk, och sedan for vi vidare till IKSU (nordens största tränings anläggning). Och efter att ha gått omkring i hela anläggningen, och sett hur mycket grejer det fanns där... Det var grymt löjligt! Hade hört talas om att det skulle vara stort, men för i helvete!

Vidare ut på stan, och shopping! Köpte ett headset till mobilen, eller handsfree om man så vill, från The Phone House. Försäljaren hette Navid. Ganska skön kille.

Någon staty. Vette fan vad det är för något...

Och Umeå var tydligen en kändismetropol under dagen. Elin poserade framför sin mobilkamera med Peter Jihde, Carro höll på att dörra ner Hanna Ljungberg och jag skakade hand med Särla Berntson. För er som är obekanta med Särla, så kan jag berätta för er att hon varit med i Idol 2007. Fick även med Idolbilen på bild.

Idolbilen utanför någon restaurang


Kvällen anländer, och dags för O´Learys! Bärs, bärs och åter bärs! Och någon tequila shot också. Och Djurgården vann också! Kan inte bli bättre. Hittade en massa sköna skyltar där.

Dörren till tjejtoan  Dörren till herrtoan...  Säger sig självt
Säger sig självt... igen.  Rätt skön


Ny morgon. TIDIG MORGON! Jag vaknar fem i sex den här gången istället. Tar och börjar städa undan lite och duschar sen. Un-freaking-believeble!


Runt tio, halv elva är vi på plats på Universitetet. Ska bara be att få tillägga en sak: jag har aldrig någonsin sett så många fik på samma område som på detta universitet! Och restauranger! Tog bara två bilder här. En på ett av universitetets många fik och en bild på klockan.

Klockan dårå. Spegelplattor, som drivs av mekanik genom trådar, visar tiden i taket.  Som sagt, ett utav många fik...


Så vad gav denna studieresa mig? Typ ingenting. Jag vet fortfarande inte vad jag ska studera i framtiden, eller när. En sak lärde jag mig i alla fall, kanske två till och med: ta med laptopen, och ta med gitarren nästa gång man är och reser för att undvika ångest sen! Hade varit kul att spela lite på guran under dagarna. Det fanns en dator i entren, men det var ta mig fan det största lurendrejeriet jag någonsin upplevt! 30 spänn borta från tomma intet, och jag kom inte ens in på facebook! Var de tvungen att installera en touchpad på sidan?! BULLSHIT!
Hade kunnat använda de pengarna på att köpa trådlöst Wi-Fi i receptionen istället.

Skitdator... USCH!


Glömde bort att nämna att vi kollade fotboll på söndagen i Kalix. Ohtanajärvi/Aapua spöade skiten ur Assi med 4-1. Två mål av Hector Garcia, nyligen hemkommen från Peru.

                                       Händelsefattigt sekvens...

Nu gäller det väl bara att komma igång med skolarbetena igen... *djup suck* Inga smarta avslutningsord idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0