Plugghäst?

Innan jag berättar anledningen till inläggsnamnet, ska jag berätta om min fredag lite grann och om lördagen.

Fredagen var rätt skön, efter skolan i alla fall. Var hos Tobbe på kvällen. Vi hämtade käk och kollade några avsnitt av Family Guy. Måste säga att det känns jävligt tomt i hans lägenhet nu. Känns verkligen udda...

Nog om fredagen nu. Under lördagen kollade jag lite fotboll mellan Pajala-Assi (tror jag). Bara första halvlek dock. Sedan var jag hemma ett tag och städade, för jag ville inte att morsan skulle få utbrott när hon skulle komma hem senare på kvällen. Hade inte varit hemma i alla fall, för jag for iväg till Kauhajärvi (en sjö utanför Ohtanajärvi, ett ställe utanför Korpilombolo). Där var jag och några andra och grillade och hade rätt trevligt. Det var tänkt att vi skulle bada bastu där också, men bastun slutade fungera av någon anledning. So, what do you do? Jag ringer till farsan, ber han slänga på bastun och sedan var det bara att blåsa hem igen. Grymt skönt att svettas bort all jävla rök/korvlukt som man drog på sig ute i skogen!
Efter det så var jag till Johannes ett tag och spelade TP (Trivial Pursuit för de som inte är bekant med spelet) och under natten var jag ute och körde omkring i Passaten lite.

Och detta tar oss inte helt otippat till idag. Vaknar klockan 10 av att farsan dundrar in och säger att Larssa vill äta frukost. Larssa, som annars bor i Korpilombolo (har haft lägenhet i centrum, men han har nyligen städat ur den på grund av flytt), fick sova i gästrummet i natt. Skjutsar honom till Rian runt kvart över elva då han skulle iväg och spela fotboll. Hoppas du har gjort minst två mål nu då, Larssa! ;)

Har hunnit vara en sväng hos mormor och morfar och fikat, då det är mors dag idag (för de som har missat det).

Nu sitter jag och skriver på min utredning i Svenska C som skulle varit inne runt jul. Jag vet vad ni alla tänker nu...!
Hursomhelst, därav inläggsnamnet. Jag skriver på utredningen som en jävla tok! Fast jag måste nog ta en paus och känna på det fantastiska vädret!


Det hade dock gärna fått blåsa lite mindre.

Så det ska jag göra nu, och sedan fortsätter jag på utredningen. Vem vet? Kanske hinner fixa klart den i natt!



Just nu känns det faktiskt som att jag kommer hinna klart med allting, men det är så jag absolut inte borde känna. För det ger mig som en sorts falsk trygghet som jag inte kan luta mig på helt. Jag måste tänka pessimistiskt i detta scenario...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja men så är det väl :) Alkohol och dom blir lite väl blödiga.



Men det kanske bara är skjutspelen? haha.

2009-06-01 @ 01:55:42
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Sandra

JAså fotboll? :) Det ska jag på idag. Kul.



Nej det är inte alltid lätt att få ihop det hela.

2009-06-01 @ 13:01:35
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: David

Hallå där, hur är läget?

2009-06-01 @ 13:35:07
URL: http://davidbjorkskog.blogg.se/
Postat av: Fille

Nej.. men hans flint är så ful :P

2009-06-01 @ 17:36:19
URL: http://thetruestory.webblogg.se/
Postat av: David

Sv, jodå allt är fin fint med mig, har sommarlov;)

2009-06-01 @ 20:10:54
URL: http://davidbjorkskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0