De börjar bara tidigare och tidigare (Bullshit)

Ta den här länken från Aftonbladet.

En fyraåring blir full av handsprit. Och läkarna trodde först hon hade en infektion. Hmm...

Inte nog med det, när mamman kom på att hon sett barnet slicka på sina händer och kom samtidigt på att det fanns handsprit på förskolan. Men citatet som följer är ju bara... jag vet inte hur jag ska beskriva det, men är det inte lite väl okänsligt? Kanske för vissa.

Mamman blev chockad när hon fick reda på det. Men självklart var hon lättad över att det inte var något allvarligt, säger Anna-Maija Kujari.


Lättad över att det inte var något allvarligt? Bör inte alkoholintag hos en fyraåring klassas som allvarligt, oavsett om det är avsiktligt eller inte? Kanske tänker lite konstigt, men med tanke på att farsan är orolig (kanske inte bokstavligt) över mitt intag av alkohol (som oftast är lagom, bara för att förtydliga) nu, tänker man att han borde ha varit väldigt orolig om samma sak skulle ha hänt mig som FYRAÅRING.

Kan man helt ärligt säga att intag av alkohol hos en fyraåring inte är allvarligt? Självklart finns det allvarligare grejer som kan hända, till exempel leukemi, men för i helvete! INTE VAR NÅGOT ALLVARLIGT? Helt ärligt...

Och NU till min poäng: vad gäller barn anser jag att man ska se allt som händer barnet ska ses som allvarligt. Barnet for ju till och med in på sjukhus! Antingen är mamman okänslig, eller så misstolkas väl texten. Kanske är det ett skrivfel.
Men låt oss i alla fall säga detta, oavsett vem som är okänslig, oavsett vem som är klantig nog att skriva fel eller misstolka texten, dessutom för att jag ska få skriva det igen:

BULLSHIT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0