Börjar fatta tycke för CSI

Av någon anledning har jag på sistone fattat tycke för CSI. För er som inte vet vad det är, så kan jag tala om för er att det är en tv-serie. CSI står för Crime Scene Investigation. Konceptet är enkelt, ett team som undersöker brottsplatser och löser mord med hjälp av tekniska verktyg och analyserar allt från fingeravtryck till dödsorsaker. Det finns tre CSI-serier, så vitt jag vet: CSI Miami, CSI New York och sedan har vi den serien jag fattat mest tycke för:

CSI Las Vegas

Har dock inte sett så mycket av de tidigare säsongerna, utan de säsonger där Dr. Raymond "Ray" Langston medverkar. Han spelas utav Laurence Fishburne, även känd från Matrix-trilogin.


Sådär ser han ut.

Vet inte vad det är som gör att jag tycker han är cool, men han bara är.

Kollar väldigt mycket på Cold Case också nuförtiden. Cold Case innebär, för de som inte vet, vissa fall som ännu inte är lösta, till exempel mord (som är de vanligaste fallen). Man skulle kunna säga att fallen är "lagda på is". Ett team tar upp gamla fall som de försöker lösa.

Jag vet faktiskt inte varför jag på sistone blivit så pass intresserad av kriminalserier. Inte serier i stil med Morden I Midsomer just, men det kriminaltekniska arbetet. Framtida passion, kanske? Hmm...


Förresten, någon annan som diggar CSI?


Kommentarer
Postat av: Anonym

I lööve Csi :D

2009-10-28 @ 11:22:33
URL: http://emewulff.blogg.se/
Postat av: Larssa

Anders, Anders, Anders... Nu ska jag tala om för dig att Morden i Midsomer är nog det bästa som hänt inom TV. Det går inte att hitta något program som håller samma oerhört höga standard.

2009-10-28 @ 19:37:16
Postat av: Anders

Och jag ska respektera din åsikt med största respekt, Larssa :)

2009-10-28 @ 20:36:18
Postat av: Lina

Jag älskar CSI! det finns alltså fyra olika för det finns en som bara heter CSI också :) criminal minds och cold case är också grymt bra. Jag ska ta mig tusan bli en sån där kriminal grejs ;D

2009-10-29 @ 15:43:02
URL: http://norberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0