Smirnoff, Tutti Frutti och största fuskbygget jag någonsin har sett

Så var det söndag igen. Igår var det lördag, med allt vad det innebar (enligt gårdagens förutsättningar).

Kvällen började hos mig. Självklart i bastun! Boris hängde med, men jag drack själv då han och Jocke drack på fredagen. Senare en sväng ut med bilen och dricker lite mer. Martin P´s lägenhet nästa stop. Budweiser efter Budweiser slinker ner, samt lite sprit (tyvärr). Denna "tillställning" var den lugnaste jag någonsin sett under mina dagar, och detta krävde en förändring! Hämtar skivan från bilen, den med några Jacksonlåtar. 12:ans låt: Billie Jean.

Mitt försök misslyckades totalt. Ingen skillnad. Alla bara börjar skratta. Vet inte om de skrattade åt mina desperata försöka att liva upp "tillställningen", eller om det var för att jag sög ungefär som vanligt, men de skrattade i alla fall för mina chinos. Jag hade råkat sparka lite för högt, lite för våldsamt. Detta resulterade i ett stort hål. I grenen.

Jag kanske kan lägga till detta i mitt CV. Att jag har fått uppleva "Chinos-incidenten".

Så här i efterhand var i alla fall mina chinos det största fuskbygget jag någonsin sett... Jag borde få Nobelpriset i metaforer!

Hem och byta till jeans. Pålitligt material. Alla gånger. Senare: krogen. Det var inte särskilt mycket drag över "Rocktoberfest". Finns inte så mycket att säga om kvällen egentligen. Det var... lugnt. Kvart i två ungefär: hemfärd. Välbehövligt.



Idag tog jag konsekvenserna av gårdagen, if you know what I mean. Har legat i sängen hur länge som helst. Nu mår jag dock bättre, och är jävligt sugen på glass! Resten av kvällen spenderas nog framför tv:n. Kanske till tonerna av C/O Segemyhr.

Later.

P.S:
Smirnoff och Tutti Frutti var det som jag såg hos Martin P. Borde ha förstått att "tillställningen" skulle vara omöjlig att få i liv.
D.S.


Kommentarer
Postat av: sabi:)

vad händer i veckan ?

2009-10-20 @ 18:42:15
URL: http://sabi.blogg.se/sabahudinsabani/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0