C-Kändisdjungeln och andra skitproduktioner (Bullshit)

Här i veckan hade Kändisdjungeln premiär i TV4. Och vad kan man säga om det programmet? Det är lite som "Hjälp! Jag är med i en japansk TV-show": B-kändisar, eventuellt C-kändisar, är med i en sådan produktion bara för att de inte längre är i rampljuset och känner att de behöver mer uppmärksamhet.

Till vilken JÄVLA nytta? Förlöjliga sig själv sådär i TV ger "kändisarna" uppmärksamhet? Det finns andra, tusen gånger bättre sätt att få uppmärksamhet.

Om vi nu återvänder till "Kändisdjungeln", så går det tydligen ut på att tittarna bestämmer vad dessa "kändisar" ska göra. Sedan finns det ju vissa som är mer kändisar än andra. Ta till exempel... RAFAEL "JÄVLA" EDHOLM?!

Han är ju redan en respekterad skådespelare! Vad fan ska han ut i djungeln med Pippi Långstrump, Björn Borgs ex och en massa andra... Jag kommer tyvärr inte på ett bra ord, förutom: ATTENTION WHORES! Och jag benämner även den manliga skara i gruppen som Attention Whores.

Fast det finns ju vissa ljusglimtar. Ta Bengt Fritiofsson till exempel!

Där har vi honom: en dryckesexpert från TV4:as morgonsoffa mitt ute i Malaysias djungel. Han har fått utmaningen att ha en rymdhjälmsliknande kupol på huvudet, samtidigt som vilda djur (bestående av maskar, ormar o.s.v.) läggs in igenom ett hål i toppen. Han klarade sig galant, och fick TOLV STJÄRNOR! Jag har ingen aning om vad stjärnorna betyder, men jag föreslår att det står för minuter. I just det momentet steg han i mina ögon.

Sedan kan man ju också ifrågasätta varför Kennet Andersson, VM-hjälte från 94, väljer att vara med i en sådan här produktion. Räcker det inte med ett VM-brons? Är detta av större betydelse? Mer ärofyllt? Och sedan har vi ju också PIPPI ”JÄVLA” LÅNGSTRUMP! Eller Inger Nilsson, om man så vill. Jag förstår inte varför hon ska vara med i den här jävla produktionen. Hon har sjunkit i mina ögon.

Och NU till min poäng: SKITPRODUKTIONER BEHÖVS DET MINDRE AV I DAGENS SAMHÄLLE!
Jag tycker verkligen inte om det faktum att tidigare populära kändisar ANTAGLIGEN gör detta för att få uppmärksamhet de förlorat under årens lopp.
Jag tycker verkligen inte om att dessa skitproduktioner, svenska såsom amerikanska, ständigt och jämt dyker upp i TV.

Jag tycker verkligen inte om detta, och därför är det i mina ögon Bullshit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0