Skrivkramp

Jag känner mig för tillfället väldigt tom och innehållslös. Det finns ingenting jag finner intressant och/eller förargelseväckande inom svensk media. Jag har inga personliga erfarenheter att dela med mig av, inget intresse att analysera den djupare delen av livet. Jag känner verkligen att det är någonting som saknas, men jag vet inte vad det är. Kanske är det brist på jobb, kanske är det vissa personer som inte är här (som jag önskar vore här).

För tillfället känns många grejer och aktiviteter väldigt avlägsna. Jag vet inte om detta är rätt beslut, men det vet man ju inte utan facit i hand.

Jag tar lite semester från skrivandet ett tag.

Och när jag skriver igen... vet jag inte. Men det här kan ni vara helt säkra på: jag kommer tillbaka. Jag återupptar skrivandet när det passar mig. Jag återupptar skrivandet när jag har någonting intressant att berätta. Möjligtvis efter Stockholmsresan.

Just nu händer det ingenting som kan klassas som intressant i mitt liv. Därav denna paus. Jag hoppas att pausen blir välbehövlig för min del. Dock kommer jag fortsätta svara på kommentarer lite då och då om det är någon som gör det.

Eftersom detta är mitt sista inlägg på ett tag (förhoppningsvis, vill inte fylla bloggen med meningslöst dravel) så är det inte mer än rätt att jag slänger in några smarta ord i slutet på detta inlägg. Ni kanske ser dessa ordspråk och visdomsord som utfyllnad. Jag ser det som en riktlinje för mitt liv... Typ. Jag vet inte. Det finns säkert någon som uppskattar att läsa dessa ord. Och eftersom det är mitt sista inlägg på ett tag så slänger jag in TVÅ ordspråk istället för ett. Kanske tre.

Well... slutstation, antar jag. Vi hörs nog snart igen. Behöver lite off-time från skriverierna. Fram tills dess:


Later.

En människa kan aldrig någonsin vara tillfreds utan sitt eget gillande.


Att lära känna andra är vishet. Att lära känna sig själv är den högsta vishet.


Att göra sig fri är ingen konst; det är att vara fri som är svårt.


Kommentarer
Postat av: Lina

men det var ju inge bra beslut, jag som just börjat läsa en, för en gång skull, intressant blogg :D

2009-09-23 @ 17:09:47
URL: http://norberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0