En trevlig dag

Idag har jag varit till arbetsförmedlingen. Jag var på ett möte med en jobbcoach. Det var någorlunda givande tycker jag. Sedan har jag varit med Boris och Jocke. Jocke kom hem igår, och det är alltid lika kul att träffa honom. Jag har också kollat fotboll ikväll. Matchen var sådär...


Det är det enda som hade stått, OM jag inte försökte att utveckla det lite mer. Det jag tänker göra nu är att återge den här relativt ointressanta dagen, som ändå var trevlig, en aning mer detaljerat än ovan.


Jag hade lagt väckarklockan på ringning runt tolvtiden, eftersom jag hade ett bokat möte med en jobbcoach. Detta tyckte jag var ett ypperligt tillfälle att få lite sovmorgon, som nuförtiden är ett väldigt vagt begrepp då jag lägger mig klockan fem på morgonen (i värsta fall).

Men sovmorgon blev det minsann icke. Istället väcktes jag ungefär 11:15 av att farsan dundrar in i rummet (överdrift). Han hade nämligen mopedbilen sin på verkstaden, så jag tvingade upp mig själv från sängen för att köra farsan till jobbet. Dels för att han inte hade någon möjlighet att komma till jobbet, dels för att det regnade. Det var ju inte direkt det skönast att behöva känna, det allra första man känner när man precis stigit upp: iskallt regn.

Som tur är behövde jag inte vara ute i regnet så värst länge, då jag bara behövde gå mellan bilen och huset. Det första jag gjorde när jag kom hem igen var att lägga mig i sängen igen. Jag ville vila en liten stund till innan jag skulle stiga upp på riktigt. Jag kanske till och med skulle hinna somna om. Det hann jag aldrig, eftersom direkt jag lade mig i sängen ringde Anna. Jag tror hon hoppades på att väcka mig eller något, men tji fick hon.Vi snackade en liten stund om ditt och datt.

Genomförde efter det mina morgonrutiner, och sedan var det bara att åka till Arbetsförmedlingen.  Och vad ska jag säga om detta möte med en jobbcoach? Det var rätt okej antar jag. Tog lite längre tid än jag trodde det skulle ta; drygt en timme. Nu har jag fått som uppdrag att snickra ihop ett CV till måndag då nästa möte är. Vi får se hur det går, med tanke på att på lördag blir det... PAAAAAAARRRRTTYYYYY!!

Efter ett långt, med relativt givande, möte så mötte jag upp Boris och Jocke för att fara ut och glida en sväng. Åkte även en sväng med Marre Tano som fick körkortet på tisdag. Grattis!

Senare var det tänkt att jag skulle spela lite WoW, men det sket sig eftersom det vara nere för underhåll eller något annat shit. Skit samma! jag och Boris hämtade pizza lagom till Malta - Sverige. Första halvlek kollade vi hos mig för att sedan fara vidare till Tanos och kolla sista halvan. Matchen i sig var... inte allt för underhållande, men Sverige vann i alla fall. Faktum är att Malta hade fan förtjänat ett oavgjort resultat. Nåja, tre pinnar för oss är ju viktigt.
Sedan blev det mera fotboll, närmare bestämt England - Kroatien. Och vilken match jämfört med den föregående matchen! 5-1 tror jag det blev till Englands fördel. De är på väg mot VM alltså!

Hos Tanos övervägde vi att kolla någon skräckfilm, men det blev aldrig av. Istället blev det mera bilfärd, och sedan blev jag avsläppt här hemma.

Sitter förnärvarande på brorsans (Martins) dator. Hoppas att han fryser där uppe på fjället! Hursomhelst, jag funderar på att spela en omgång WoW innan jag eventuellt lägger mig.


Later.

De människor som har fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel utan de som har levt varje minut.

Kommentarer
Postat av: Milla

Men Anders.. Ta nu tag i ditt liv och sluta spela WoW ;)

2009-09-11 @ 19:30:08
URL: http://cix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0