En jävligt kul fest eller Konsten att trampa snett

Jag försöker komma på hur jag ska beskriva gårdagen. Fast vid närmare eftertanke, kanske det räcker med att säga att det var en lyckad kväll.

Pokulerandet (ett synonym för att supa) inleddes hos mig. Medan de andra var och spelade bortamatch (fotboll), som de vann för övrigt med 7-0 (!), satt jag och Erik och kollade fotboll. Och självklart drack vi alkohol! Vid 16 tog jag min första bärs, men icke den sista.

Jag var dock till Konsum innan fotbollen och tjackade 54 plastmuggar och 50 shotglas till baren (dock alldeles för många med facit i hand). Det var väldigt, väldigt dyrt, men jag har myntat ett eget uttryck efter detta:

If you want a party, you´ve gotta sacrifice your wallet!

När grabbarna kommit hem for jag och Erik hem till Larssons, där bastubad väntade. Men innan det så var jag bara tvungen att spana in baren!


Jocke och Boris bakgrunden fixar till baren, som är fylld med bärs (Sofiero), plastmuggar, shotglas samt drinkpinnar. Senare var även bålen på plats, dock tog den slut jävligt fort (synd på en så god bål). Baren var perfekt, enligt mig!

Bastubadet nästa! Jag, Boris och Jocke bastade hur länge som helst kändes det som. Kommer faktiskt inte ihåg hur länge vi var där. Men riktigt nice var det! Vi drack och det var snack (höhö, så fyndigt).

När klockan är runt 20 (tror jag) kommer det några personer. De kom säkert tidigare, men det kommer jag inte ihåg. Sedan kom det flera, och flera, och åter flera. Alkoholen flödade, utan att tappa kontrollen allt för mycket. I och för sig, trampade snett och fick ont som fan, men enligt Larssa var det hans fel. Kommer inte ihåg det, hursomhelst. Sedan har jag ont i höften också, och jag tror att det var det faktum att jag halkade i deras lilla slänt de har på baksidan av gården. You know... blött utomhus, och samtidigt har man ju inte spikskor på sig på fest heller.

Sedan försökte jag på mig ett (läs: några) försök på Michael Jacksons Billie Jean rutin. Och hur det gick? Säkert dåligt, men det bjuder jag på. Om jag fick några ovationer för mitt försök? Kommer inte ihåg.

Vad hände mer? Tja, jag gick omkring, drack, snackade med en massa folk, försökte spela gitarr fast jag var lika packad som inlagd sill (bästa liknelsen jag kunde komma på faktiskt) och det gick åt helvete. Att spela gitarr, alltså.
Sedan delades det ut många kramar lite här och där. Och en viss person däckade tillslut i Larssons tvättstuga, och bara för att klargöra: det var inte jag. De som var där, vet nog vem det är (höhö, så fyndigt x2).

Så vad finns det mer att säga egentligen? Inte mycket, förutom att den här festen har varit efterlängtad under en lång tid. Förväntningar fanns liksom i luften. I alla fall för mig. Senast det var houseparty var väl i våras någon gång, så det var banne mig på tiden!

Har jag lärt mig någonting nytt då? Det skulle väl vara följande (även om antalet muggar var för mycket):

If you want a party, you´ve gotta sacrifice your wallet! Och Michael Jackson-rutinen får jag nog ta och slipa lite på. Kanske skrika lite mindre också. Kanske, bara kanske. Det jag vet i alla fall, var att jag hade det riktigt kul! Och jag hoppas alla andra hade det också!



Så idag var det Jockes B-day och min present var att jag bjöd honom på bakiskäk. Hoppas att det smakade! Direkt efter det for jag och Larssa till mig och tog det lugnt. Jag lämnade dock honom en liten stund för att ringa och gratulera Anna, som också fyller år idag. Vilken vecka det varit för henne! Hon lyckade ta körkortet här i veckan, och nu är det bara ett år kvar tills hon kommer in på systemet. Grattis!

Jag börjar spinna lite Off Topic nu, men jag kan passa på att gratulera några andra när jag ändå håller på.

Grattis, Antti! Jag skulle sagt systemet nästa, men kom på att du redan har hunnit vara dit.

Grattis, Jocke! Systemet nästa! Busgrabb!

Grattis, Kero! Folköl och körkort nästa!

Grattis, Marre! En livslång förbrukning av bensin kan du uppnå nu med körkortet ditt! Jag orkar inte börja förklara hur du ska tolka det, så jag hoppas att du tolkar rätt.

Och NU kan vi gå tillbaka till ämnet!
Jag och Larssa kollade lite på Premier League fotboll ett tag, men sedan bestämde vi oss för att kolla film. Och tyvärr blev det Halloween Resurrection. Larrsa tyckte den inte var dålig, men inte bra heller. Jag kan förstå varför han kände så. Han satt ju och förutspådde vem som skulle överleva, vad Michael Myers skulle göra härnäst, vilka som skulle få till det i filmen o.s.v. Jag måste nästan ge honom en eloge!
Sedan har jag spelat lite WoW med brorsan, och nu sitter jag här.

Måste skriva klart mitt CV ikväll, och skicka det till jobbcoachen inför mötet imorgon. Fast det gör jag senare.


Jag funderar på att slänga upp en bild på min outfit från gårdagen, ungefär som nästan alla andra gör (no offence). Be right back (ingen förkortning den här gången)...

Hittade märkligt nog ett tuggummi i kavajfickan. Undrar hur fan den har kommit dit? Hmm...

Okej! Gårdagens outfit med följande köpställen! Och eventuellt märken (för de modeintresserade).


Vi börjar i toppen och jobbar oss nedåt.

Keps - New Era (Top Streetwear)
Kavaj - Riley (Brothers)
Tröja - Dolce&Gabbana (något random stånd i Alanya)
Jeans - Redwood (Kappahl)
Skor - Lacoste (Stadium)

Sådär! Min första gårdagens outfit avklarad! Och det kommer säkert bli flera... NOT!
Underkläder nämner jag inte ens. Jag säger bara: Frank Dandy!

Later.


Kommentarer
Postat av: Larssa

vilket härligt inlägg anders, och tuggummit i fickan är inte speciellt märkligt om man jämför med att jag hittade en alvedon i mattis sko när vi hade kommit till martin efteråt. haha

2009-09-13 @ 19:39:30
Postat av: Anders

I Mattis sko? Av alla ställen, och av alla föremål, så hamnar det just i Mattis sko just en alvedon! :P Sick, fan.

2009-09-13 @ 20:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0