090918 eller En icke originell rubrik inom bloggvärlden

Kaptenens logg, stjärndatum: 18/9-2009 klockan 03:30.


Nu gjorde jag det igen...

Det går något skitprogram i femman som kallas Green Wing. Just nu bygger de torn av Twinkie´s och liknande småkex. Samtidigt slinker en kopp citron-te ner, sakta men säkert. Har bestämt mig för att försöka vaka...

En kvinna gled precis på bordet tornen som tornen stod på. De rasade. Det var lite kul.

Anyway, har bestämt mig för att försöka vaka, eftersom jag ska köra brorsan (Martin) till skolan, och jag orkar inte stiga upp för att skjutsa honom. Är nog alldeles försent för att jag ska hinna få tillräckligt med sömn.
Har absolut inget vettigt att skriva, egentligen. Jag vill bara ha någon form av sysselsättning.

Den här veckan har hittills varit... okej, antar jag. Var till jobbcoachen på måndag...

*reklamen för High School Musical musikalen (med Kevin Borg i spetsen) stör mig*

Som sagt, var till jobbcoachen på måndag. Detta var endast mitt andra möte med jobbcoachen, men det kändes lite väl personligt mot slutet av mötet. Kanske självvalt, kanske framtvingat. Kanske både och. Det framkom tydligt att jag bör fundera lite djupare på vad det är jag vill. Jag... öhm...


Jag vet inte! Ibland önskar jag bara att allting jag gör, alla val jag gör, vore självklara. Tyvärr är det inte så. Varför?

Jag behöver nog mer erfarenhet. Och hur får man erfarenhet? Just det. Levnadstid. Tid genererar erfarenhet. Och jobb är också en avgörande faktor.

Jaja, skit i det nu! Festen förra helgen var skitkul i alla fall, fast det har jag redan skrivit. Jag är faktiskt taggad på att festa igen, om jag ska vara ärlig. Mattias.P har snackat en hel del om fest, så det är säkert han som påverkat mig.

Snart är det dags att skicka in Xboxen på reparation, för att spinna lite Off Topic. Jag och brorsan har länge funderat på det, men nu har brorsan börjat få lite fart i sina Guitar Hero fingrar sedan han träffat en snubbe vid namn Daniel (som tydligen ska vara JÄVLIGT, JÄVLIGT GRYM på Guitar Hero!). Inte mer än rätt, antar jag. Hur jävla längesen var det inte jag spelade Guitar Hero senast? Säkert tappat som fan.

Jag önskar verkligen att jag hade någonting vettigt att skriva. Skit samma! Morsan är i Stockholm, farsan for till Stockholm idag. ENSAM HEMMA! RAVEPARTY!

Nope. Men jag behöver väl inte göra någonting. Bara ta det lugnt, antar jag. Skönt i sig. Jag själv sticker ju snart till Stockholm. Om drygt två veckor är jag nere på egen hand och tar det lugnt samt kollar Stand-Up med Pablo Francisco (!). Och när jag har någonting vettigt att skriva (i största allmänhet) återkommer jag. Men för tillfället, tänker jag kanske koka lite mer te och kolla Seinfeld.

Later.


Kommentarer
Postat av: V

matti han snackar så mkt. ;)

2009-09-18 @ 17:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0