Att panta måste vara bland det värsta som finns! (Bullshit)

Som vanligt när jag ska fara och panta så är det nästan alltid minst 6 kassar med burkar och flaskor, om inte ännu fler. Precis som vanligt när jag ska panta så måset jag kånka in alla kassar längst bort i hela Konsumbutiken. Precis som vanligt när jag pantar gör maskinen/automaten/skithögen allt den kan för att jävlas med mig. Om det inte står "Ej aluminium" så står det "Kan ej läsa koden" som det idag gjorde på merparten av alla flaskor och burkar jag pantade. Faktum är att jag har en bild som illustrerar hur det kan se ut!


Kan ej läsa koden, vänd förpackningen

Varför gjorde jag då detta? Ta en helt random bild på texten från en pantautomat? Helt enkelt bara för att visa att detta driver mig till vansinne varenda jävla gång! Det tog verkligen inte lång tid innan jag började smälla in alla flaskor hårdare än någon kan slå med ett baseball-trä! Lyckligtvis har jag två alternativ på vad man kan göra för att undvika flera liknande situationer innan automatjäveln går sönder:

  1. Ett alternativ är att höja priset på panten. Rejält! Ett mycket enkelt alternativ ifall butiker ska envisas med att fortfarande ha kvar gårdagens pantautomater. Detta kan samtidigt öka motivationen till att panta och då kanske allt krångel försvinner från ens tankar helt.
  2. Köp en sprillans ny automat.

Enligt mig är alternativen bara positiva. Win-Win-situation!

Faktum är att det inte finns någon poäng bakom detta inlägg. Eller ja, det skulle väl i så fall vara: INFÖRSKAFFA EN NY PANTAUTOMAT ELLER HÖJ PANTEN REJÄLT! För så länge ingen förändring sker på den fronten kommer jag att tycka att detta här är total jävla Bullshit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0