First comment from the state of California

Äntligen! Här är första inlägget från The States! Närmare bestämt Santa Barbara, California!

Resan gick rätt bra. Mellanlandade i Amsterdam för att sedan flyga över atlanten och hela kontinenten för att sedan landa på LAX (flygplatsen i LA). Det tog ett bra tag då jag först var tvungen att fylla i ytterligare formulär, gå igenom en tull, gå igenom ytterligare en passkontroll, vänta på bussen och sedan vänta på att bussen skulle föra mig till Santa Barbara. Det jobbiga tog inte slut där! Jag bestämde mig för att försöka orientera mig till lägenhetsområdet med hjälp av lokaltrafiken (buss), men det tog ett tag då jag var tvungen att byta buss. Fast i och för sig, till slut kom jag fram... efter att jag hade hoppat av vid en hållplats ca 200 meter från lägenhetsområdet. Väl på plats träffade jag en ledare vid namn Frida som jag fick en nyckel av till lägenhet 124. En liten stund efter att jag installerat mig kom mina rumskamrater vid namn Daniel, Viktor och Robin. Riktigt sköna killar må jag säga! Förhoppningsvis blir detta läsår riktigt underhållande! Igår kväll var vi fyra in till stan där jag käkade en av de godaste burgare jag någonsin har käkat. Helt ärligt! Jag blev sjukt glad redan vid första tuggan. Sedan var vi och handlade på ett ställe vid namn Ralph´s. Riktigt billigt!

En kort uppdatering från staterna. Om drygt en timme och tjugo minuter: BBQ vid East Beach! Hoppas att ni har det bra där hemma i Pajala, och alla andra i Sverige!

Later.

Ps: Landskapet här är riktigt jävla fint! Det finns berg i öster (tror jag, är inte grym på vädersträcken) och havet till väster, palmer nästan överallt o.s.v. Jag tog en bild på bergen, men jag gör inte landskapet rättvisa. Jag vet att det låter som en klyscha, men man måste nog uppleva det för att förstå.

Ps igen: Bilder kommer jag förr eller senare att lägga in. Har dock inte fått min dator än, men när tillfälle ges så slänger jag upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0