The afternoons happening

Greetings from Santa Barbara again! Måste bara få berätta om det jag råkade ut för när jag hade varit och handlat. Det är kanske inte världens grej eller det värsta som har hänt, men jag måste fylla ut lite utrymme i alla fall.

Efter ett besök vid polen (med diverse solstek och poolplaskande) begav jag mig till en affär som heter Smart & final längs Gutierrez street. Jag köpte en del grejer så som spagetti, hot dogs, soppåsar, 1 gallon med mjölk (1 gallon är ungefär fyra liter), ost, bröd, 1 skitstort paket Corn Flakes och en två-litersflaska med jordgubbsläsk. Sedan kånkade jag på dessa prylar några kvarter bort till en busshållplats och väntade på busslinjen 5, som skulle komma förbi den hållplatsen jag varpå. Trodde jag. Två bussar med andra linjenummer hann åka förbi (med kanske 10-15 minuters mellanrum) innan jag tillslut tog tredje bussen till busstationen där jag i sin tur tog en annan buss som skulle åka till Cliff and Welden (där lägenhetsområdet ligger ungefär). Väl framme vid den hållplatsen (Cliff and Weldon)... Vad händer om inte att påsen, där min gallon med mjölk var i, går sönder i botten?

Nu kanske ni tänker: gick förpackningen sönder? Svar: nej. Som tur är så var platsdunken på fyra liter tålig. Hade jag däremot haft mjölk i pappförpackning eller i glas, gud förbjude, då hade det verkligen inte varit kul. Då hade jag lagt mig på asfalten, börjat grina och bett någon att köra över mig.

Det finns ett ord för sådana fenomen: lätt överdrift.
Skit samma! Jag bjuder på några bilder från denna stunden.


Första brandbilen jag fått på bild!


En viloplats med historisk bakgrund. Någon armé vilade här på sin väg att försöka göra Kalifornien till en spanks koloni.


Ett gigantiskt fikonträd!



Mina påsar. Rätt tungt var det.


En bild på mig.


Amerikanska hus har en viss charm i sig!


Dagens middag: penne rigate med hot dog wieners och tomatsås. Yummy!

Av naturliga skäl lägger jag inte úpp alla bilder jag tar, men den del av de i alla fall! Resten går upp på Facebook.

Ha det bra!

Later.

Kommentarer
Postat av: anna

mitt liv leker fint du, fullt upp med way out west för tillfället :) ditt liv verkar leka bra det också?

2010-08-13 @ 09:56:10
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: jessica

Haha typiskt när påsen går sönder sådär.. det har man ju själv råkat ut för några gånger..

2010-08-15 @ 18:42:16
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0