My roommates are leaving soon

Greetings from Santa Barbara! Nu tycker jag det är på tiden att ni får ta del av vad jag har haft för mig sedan inlägget den sena onsdagsnatten.

Jag beslutade mig för att vaka under natten inför min final. Jag hade säkert kunna lägga några timmar på att sova inför provet, men jag var rädd att jag skulle försova mig så jag offrade mig en sista natt, bara för att försäkra mig om att inte försova mig. Jag satt uppe och pluggade, kollade på TV och surfade för att försöka slappna av inför det kommande provet.

Vid sjutiden på morgonen började jag gå mot skolan. Jag tänkte att jag skulle hinna sitta i biblioteket och plugga lite till med en kopp kaffe innan provet. Så blev dock inte fallet då biblioteket inte öppnade förrän halv åtta. Under tiden som jag väntade tog jag kort på den alldeles underbara soluppgången.


Det är nog en ny potentiell all-time classic på gång!


Den här gången från en utkiksplats. Fortfarande lika nice!

Provet startade klockan åtta och vi fick på oss till klockan tio att skriva färdigt. Hur tycker då jag att det gick? Om jag ska vara ärlig var det inte världens svåraste prov, men jag tänker inte ta ut någonting i förskott. Jag hoppas bara att jag fick tillräckligt bra på provet. Nu gäller det bara att hålla tummarna att det gick vägen.

Efter provet följde jag med David och Briitta, en tjej som också läser journalistik, till The Channels Lab en sväng och direkt efter det gick jag och sålde mina böcker jag använt under terminen. Jag fick tillbaka 67 dollar sammanlagt. Det var härligt! Dessutom var det första gången jag fick hålla i en 50 dollarssedel. Bara så att ni vet...

Kort därefter gick jag hem och chillade ett tag innan jag gick till gymmet för att fixa färdigt min sista fast fitness session. Nu är jag äntligen klar med den kursen! Jag kommer inte att läsa någon idrottskurs nästa termin, men jag ska försöka hitta någonting annat jag kan göra istället för gymmet. Det återstår dock att se hur det går.

Resten av torsdagen gick åt till att chilla, slumra till i soffan, chilla mer, slumra till i fåtöljen och sedan bege mig till Spearmint Rhino för att använda min kod jag fick i söndags.

Problemet var bara att jag inte kunde använda den. Dörrvakten dubbelkollade med vice president och sa att de inte hade något sådant erbjudande. Antingen har jag missförstått konceptet eller så har jag blivit lurad. Nåja, skit samma! Jag kände mig inte så värst sugen i alla fall. Kan i och för sig bero på att jag gick dit själv.

På vägen hem, närmare bestämt vid boten av Cliff Drive, så såg jag några brandmän och en brandbil. Jag gick och frågade vad som hade hänt och detta var vad som hade hänt:


Någon hade ställt en soffan på en refug och sedan tänt på den. Var väl onödigt! De hade kunnat ge den till mig.

Sedan hände inte så överdrivet mycket mer under torsdagen.

Fredagen började väldigt härligt! Det var då jag, Emil och Dan bestämde oss för att sticka till Taco Bell för att käka. För mig var det första gången någonsin! Inte blev jag besviken heller! Käkade en Chicken Enchilada Combo och den var inte tokig alltså! Innan vi stack hem beställde jag med mig fyra stycken soft tacos för att konsumera vid ett senare tillfälle.

På eftermiddagen, ungefär vid femtiden tror jag, började jag och Viktor kolla på Kick-Ass. Filmen var helt okej faktiskt. Det var lite komiskt att en av karaktärerna i filmen hette Big Daddy.

En jävla skräll! Det är vad jag har att säga.

Vid elvatiden på kvällen stack jag, Daniel, Dan och Gustav till Spearmint Rhino. Det visade sig vara mycket bättre än idén jag hade under torsdagen om att gå själv. Det blir som inte riktigt samma sak ifall man går dit själv. Det länns bara märkligt, ungefär som att det är menat att man ska gå dit med ett gäng grabbar. Typ två timmar senare beslutade vi oss för att fara hem igen, och nog var det en ganska fin avslutning på terminen. Direkt efteråt hämtade vi käk från Donken bara för att sätta guldkant på kvällen.

Nu är det lördag kväll. Jag steg upp runt tjugo i fem. Jag var vaken väldigt, väldigt sent i natt och gjorde så gott som ingenting. Glodde lite TV, surfade, lyssnade på musik... Just ja! Jag skypade med Jocke och Jennifer i natt också! Hursomhelst, det enda jag har hunnit göra idag är att kolla när Dan städade sin bil, gått upp till 224 och kollat läget, käka pepparkakor och filmat lite med Daniels kamera när de höll på att packa. Daniel och Viktor sticker hem till Sverige över julen imorgon.

Det känns surrealistiskt på något sätt. Självklart trist att de åker, men vi ses ju igen om drygt en månad. En månad kan gå sjukt jäkla snabbt!

Kvällens planer har jag ingen aning om, men vi får se om det blir att sticka ner på stan och käka eller något.

Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0