En Spontan Dag eller Hur Man Har Kul När Rumskamraterna Har Stuckit

Goddagens! Eller ja... i alla fall i Sverige. I Kalifornien är klockan snart tre på natten. Jag jag forfarande är uppe kan jag inte riktigt förklara, men istället för att göra onödiga saker så passar jag på att sammanfatta dagen som har gått. Och vilken chill dag det har varit!

Jag gick och lade mig rätt sent förra natten (som vanligt), men det spelade ingen roll. Jag vaknade runt åtta, halv nio och kände mig dålig i magen. Detta åtgärdade jag och sedan gick jag och somnade om. Vid tio, halv elva vaknar jag igen och ser hur Robin håller på att fixar det sista med sin packning. Kände mig dålig i magen igen och återigen åtgärdade jag detta.

Runt tolvtiden ungefär kör Dan iväg Robin till tågstationen där han skulle ta tåget till Sacramento (och inte San Francisco som jag skrev igår). Jag sa hejdå till Robin, gick in och sedan insåg jag att jag nu är helt ensam i lägenheten.

Det kändes skumt. Skönt, fast ändå trist. Hängde ni med på den?

Hursomhelst, jag fixade käk från Domino´s igen eftersom jag var så jävla hungrig plus att jag inte orkade laga mat (jag lovar att jag ska skärpa mig nu). Passade även på att ta en Budweiser på det... klockan ett mitt på dagen. Sådär lagom passande kan man ju tycka.

Sedan tog jag bussen upp till Mesa då jag var sugen på läsk i stora mängder. En kort stund efter att jag kommit upp till Mesa, ser jag Dan som hade tagit sin bil för att käka på Donken. Jag gjorde honom sällskap och efter det införskaffade vi läsk och diverse andra grejer för att överleva.

Ett tag efter att vi hade kommit hem bestämde jag mig för att tappa upp ett bad och bara chilla ett tag. Det var nog riktigt välbehövligt. Synd bara att badkaret ska vara så jäkla litet.

Någon timme senare var det återigen dags att skypa med Erik. Det blev väl drygt en timme eller så innan det var dags för nästa halvspontana grej: sticka downtown och lira biljard på ett ställe som heter Don Q. Det var jag, Dan, Zoe, Trevor, Aron, Andrews rumskamrat Evan samt två tjejer vars namn jag inte kommer ihåg. Det var riktigt kul att få lira lite biljard igen! Har inte lirat på jättelänge känns det som.

Efter biljarden stack jag, Dan och Zoe till Panda Express på Paseo Nuevo. För er som inte vet vad Panda Express är så är det en thaikäkskedja... typ. Jag käkade lite chow mein, fried rice, orange chicken och vårrullar. Det var riktigt gött, fast riset var lite torrt. Och som efterrätt på det: min absolut första Fortune Cookie! För den undrar vad det stod på min lapp så stod det såhär: "You will travel to many exotic places".

Jag antar att det stämmer. Jag menar... jag hade kunnat rabla upp mina utlandssemestrar jag varit på, men jag nöjer med att hålla mig inom staterna den här gången. Jag bor och studerar i Santa Barbara, jag har varit i Los Angeles, jag sticker till San Francisco nästa veckas lördag, ska fira nyårsafton i Las Vegas, kommer eventuellt åka förbi Redwood-skogen, Grand Canyon och kanske LA igen. Sedan får framtiden utvisa resten.

Shit vad jag halkar iväg från handlingen! Efter att jag hade käkat mig mätt och belåten åkte vi tre till Ralph´s för diverse handel. En ny spontan idé dök upp efter käket: vi skulle kolla någon film! Och vad behöver man till film? En ledtråd: det är knaprigt.

...

BINGO! Rätt svar är: snacks! I form av chips. Och perfekta tillbehöret: salsadipp!

Zoe kom fram till att vi skulle kolla filmen Biodome från 1996. En rätt skruvad rulle som jag har sett tidigare, men inte kommer ihåg särskilt mycket av vad gäller handlingen. Man skulle kunna se den som en föregångare till Dude, where´s my car? Jag lyckades dock slumra till några gånger under filmen så det måste innan bära att jag var riktigt trött. Fast i och för sig: jag har ju varit vaken sedan tiotiden.

Imorgon ska jag se om jag kan få med Dan på att kolla Kill Buljo. Ska bli intressant om jag för det första lyckas få honom att vilja kolla den, och för det andra ifall han tycker den är kul. Fortsättning följer... Hoppas att allt är bra där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0