It was about time I shaved

Tjenare på er! Gårdagsnatten blev sen som vanligt, och om jag känner mig själv så kommer även denna natt att bli sen. Jag får fan ta och skärpa till mig på den fronten snart.

Zoe bestämde sig för att övernatta i lägenheten. Det var dessutom hon som väckte mig vid halv tolv, tolvtiden då hyresvärden Bill och någon annan snubbe kom och började kolla alla brandlarm och diverse andra grejer. Det var nog lika bra att jag steg upp då. Efter det var jag och Zoe uppe hos Dan ett tag innan hon stack hem till Haley House och jag bestämde mig för att ta en dusch. Jag passade även på att raka mig. Det var nog fan på tiden att jag gjorde det.

Före- och efterbilder följer.


Nu kanske ni förstår varför jag kände för att raka mig.


Vänterprofil.


Högerprofil.

Är ni redo för förvandlingen?


Taddaaa! Bilden är lite suddig, en ni ser ju i alla fall att allt är borta. Jag missade endast pyttelite på ett ställe, men det går att fixa.


Vänsterprofil.


Högerprofil.

Någon gång efter duschen råkade jag slumra till i sängen ett tag. Vid fyra eller hav fem sticker jag upp till Dan igen för att kolla läget. Dan och Martin (en kille från lägenhet 222) satt och chillade. De hade farit och hämtat käk från Panda Express vilket gjorde mig väldigt sugen på att beställa hem käk. Fast till slut tog jag tag i saken och fixade lite spaghetti och korv. Nästan direkt efter maten kommer Dan och säger att vi ska fara och bada jacuzzi på Harbor Heights, ett lägenhetsområde som ligger lite närmare skolan än Buena Vista. Martin har nyligen flyttat in där med några andra grabbar och kommer att bo där under nästa termin.

Fuck yes! Det var den bästa idén som jag fått ta del av den här veckan!

Jag, Dan, Martin och Zoe gled ner till Harbor Heights i Martins Merca. Där väntade en runda biljard, bastubad, pooldopp och jacuzzihäng i regnet. Det hade varit dåligt väder hela gårdagsnatten och under hela dagen. Grått och trist. Och på kvällen regnade det, fast det var ändå riktigt chill att hänga i jacuzzin. Och tydligen ska det vara ett riktigt kap att bo där också då hyran är betydligt billigare än på Buena Vista. Det finns alltså en vanlig pool, en jacuzzi, ett biljardbord, en pingisbord, ett lufthockeyspel och en bastu.

Vad mer kan man behöva? Det slår nog Buena Vista ganska hårt faktiskt, om jag ska vara ärlig. I alla fall prismässigt. Fast det är ju chill det här med.

Efter det stack vi hem till Dan igen och började kolla på filmen Elf med Will Ferrell i huvudrollen. Efter ett tag stack Zoe, och ett tag efter det fick Martin snilleblixten om att hämta käk från Donken. Sagt och gjort! Återigen kom vi hem till Dan och fortsatte kolla filmen. När den var slut stack Martin hem till sig medan jag och Dan började kolla på Kill Buljo. Vi kollade inte klart hela filmen, men förhoppningsvis kommer vi se klart den imorgon. När jag frågade honom vad han tyckte om den så sa han att den var lite flummig. Förhoppningsvis menar han det på ett bra sätt.

Klockan kvart över tolv gav han upp för att gå och lägga sig. Har sedan dess bara surfat lite grann och tagit det lugnt. Att gå och lägga sig är nog ingen dum idé vid det här laget... Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!


Kommentarer
Postat av: Christobal

Anders, ditt skägg var respektingivande. Hade du låtit det smyga upp efter kinderna hade du liknat <a href="http://www.exclaim.ca/images/josh_homme_01.jpg">en 35-årig Josh Homme</a>. Vaguely.

2010-12-18 @ 13:58:20
URL: http://czakrisson.wordpress.com
Postat av: Lina

Har redan hunnit höra med Erik, men då vet jag att jag frågar dig till våren när det blir dags igen! ;p

2010-12-18 @ 21:48:53
URL: http://norberglina.blogg.se/
Postat av: Anders

Jag får väl börja spara skägg igen då, Chrille.

2010-12-19 @ 03:01:43
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/
Postat av: Svonni

HAHA go andy!

2010-12-19 @ 15:37:08
URL: http://youfeedmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0