Paul Walker is almost my neighbor?

Nu blev det en sådan där paus i bloggandet som egentligen inte är rättfärdigad. Jag har helt enkelt inte orkat skriva. Så, återigen: en ny sammanfattning av vad som har hänt.

Natten mot måndag gick jag inte och lade mig runt tolv, men halv ett gick jag faktiskt till sängs. Och det gick ändå rätt bra att somna trots att jag hade däckat i soffan några timmar under dagen. Under dagen gör jag inte mycket. Jag hänger med Dan, lagar lite käk, hänger med Dan, surfar, hänger med Dan, surfar och sedan på eftermiddagen/kvällen stack jag och...

*trumvirvel*

DAN!

Big surprise, jag vet. Hursomhelst, jag och Dan stack till Jack In The Box, en hamburgekedja som jag inte hade käkat på förrän i måndags. Det var riktigt goda feta grejer de hade där! Efter det återstod det inte så mycket än att fara hem igen. Väl hemma börjar jag surfa och rätt som det är så är klockan...

Åtta på morgonen! Jag som trodde att jag skulle ha fixat till dygnsrytmen efter förra natten, men nej! Det skiter min hjärna visst fullständigt i!

Nåja, det spelar ingen roll nu. Fick ändå skypa med familjen en stund i alla fall. Det var nice! Sedan tog jag mig en dusch, stack downtown för att göra... Nu ska ni få gissa vad jag gjorde!

*Trumvirvel*

Gjorde jag:

1) Gick till tandläkaren
2) Handlade jag julklappar
3) Käkade jag chow mein på Panda Express
4) Shoppade en ny tröja från American Eagle

Rätt svar är...


Käkade chow mein på Panda Express! IGEN!

Det var praktiskt taget enda anledningen till varför jag åkte in till stan. Eller ja, det var ju faktiskt inte bara det jag gjorde. Jag gick omkring i olika butiker och kollade på lite kläder. Bara för skojs skull för att se ifall jag hittade någonting. Det blev dock inget köp den här gången, men vem vet? Kanske nästa gång.

Jag köpte däremot andra grejer. Och nej, jag talar inte om marijuana! Jag köpte vykort. 15 stycken närmare bestämt. Jag tänkte att jag kan använda några av vykorten som kladd innan jag faktiskt skriver ordentligt för att skicka iväg. Jag har några addresser jag ska skicka till så håll utkik i brevlådorna! Med största sannolikhet kommer de fram nästa vecka. Beror i och för sig när jag skickar iväg de, men man kan ju i alla fall hoppas att de inte tar alltför lång tid på sig.

Det hade ju sugit rätt hårt.

Efter stan kommer jag hem, och efter en stund kommer Dan ner och säger att han vet vad han har fått för betyg i sina kurser. Tydligen skulle man kolla på ett helt annat ställe på Pipeline, det online baserade systemet vi använder på City College. Han guidade mig dit, och jag var så jäkla nervös för att kolla så jag lät faktiskt honom kolla först.

Och hör och höpna: Jag fick B i Journalism 101! Så som jag har oroat mig över den kursen! Jag fick B i Journalism 121! Det vissta jag i och för sig på förhand, men ändå! Och kronjuvelen: A I DIGITAL IMAGING! Jag kunde nästan förutspå detta, men det var ingenting som jag hade kunnat tänka mig i början av terminen!

Plus att jag blev godkänd i idrottskursen plus den där jävligt tråkiga introduktionskursen vi läste i början av terminen. Av någon anledning har inte Photojournalism 190 blivit betygsatt ännu. Förhoppningsvis blir jag godkänd i den kursen och kan börja blicka framåt istället.

Efter att jag drog en power nap på ca 20 minuter stack jag med Dan upp till Mesa då han skulle klippa sig. Varför jag följde med? Bara som sällskap. Jag trivs med mitt hår så som det är för tillfället. Väl inne på "The Barbershop"... Det räcker helt enkelt med att säga att det kändes exakt så som i alla amerikanska filmer där en barbershop är med. Stämningen där var riktigt jäkla chill! Sedan var det inte heller helt fel att kolla i tidningar med snygga Lexusmodeller och andra modeller som visar sina behag, if you know what I mean...

För tillfället degar jag i soffan och väntar på att skypa lite med Erik. Vid sjutiden ska jag och Dan dra till K-Mart i Goleta. Lite sådär halvspontant, men jag har ju ingenting bättre för mig ikväll. Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!


Ps1: Det regnar fortfarande. Enligt Dan ska det regna imorgon och på torsdag ska det tydligen bli fint. Vå får väl hoppas på det.

Ps2: När jag och Dan käkade på Jack In The Box igår nämnde han att Martin från 222 hade sett Paul Walker (The Fast And The Furious-filmerna, bland annat) uppe vid någon mack på Mesa. Jag fick vidare höra av Dan att Paul Walker tydligen bor någonstans uppe på Mesa. Alltså: han bor alltså i Santa Barbara. Någonstans vid Mesa. Där jag är väldigt ofta. Hur sjukt är inte det?! Dan hade fått höra allt detta av Viktor. Jag visste inte ens det... förrän nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till fina betyg!

Är dock alldeles särskilt stolt och lycklig över att just Du är min son! Det är en stor gåva.

Kramar från mor.

2010-12-22 @ 10:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0