The Final Final

Greetings from Santa Barbara! Den här dagen har varit helt okej, fast morgonen var bara frustrerande. Jag skulle ha min final presentation i Digital Imaging idag. Klockan elva skulle jag närvara på lektionen och jag såg nästan fram emot det. Att få berätta om hur jag gick tillväga, få min kritik på det och sedan vara klar. Vad tror ni händer istället?

Självklart försover jag mig. Jag vaknar när klockan är ungefär kvart i ett! Det är så jävla typiskt att jag aldrig går upp när klockan ringer. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att jag ska kunna gå upp direkt. Måste komma på något vettigt system som passar mig.

Hursomhelst, jag torskade 30 poäng på grund av frånvaron. Jag bestämde mig för att gå till gymmet, men innan jag gick dit gick förbi min lärare i Digital Imaging, Mike Gallegos (uttalas Gajjegoss), för att be om ursäkt att jag inte närvarade på lektionen och tackade honom för den här terminen.

Vad tycker jag då om den här kursen jag har läst? Jävligt kul och intressant! Har verkligen varit ett nöje att lära sig Photoshop. Det som var grymt var att jag var en renodlad nybörjare i början av den här terminen, och nu kan jag ändå hantera rätt många verktyg. Mike har varit riktigt bra på att lära ut på ett effektivt sätt. Utöver hans måndagslektioner, där han går igenom vad vi ska göra under veckan, lägger han även upp filmklipp på Moodle där han går igenom samma sak så man har möjlighet att lättare komma ihåg vad som sades. Det är ändå att jag mot slutet av terminen upptäckte att det var helt okej att önska låtar på onsdagslektionerna. Hade jag fått veta det tidigare hade jag lätt gjort det varje vecka!

Den kursen är nu ett avslutat kapitel. Självklart kommer jag att fortsätta leka med Photoshop. Det kommer säkert att inträffa nästa termin också då jag har Mike i Web Design.

Vi går vidare nu! Efter att jag hade tackat för terminen gick jag till gymmet och körde där ett tag. Det enda jag har kvar nu att göra är ett fast fitness-pass. Det ska jag göra imorgon efter min final i Journalism 101.

Oh, yeah. Jag har min absolut sista final om några timmar. Jag har spenderat åtskilliga timmar under kvällen till att plugga inför det här provet. Det är min sista chans att försöka briljera och visa att jag faktiskt har lärt mig någonting under det här året. Gör jag inte bra ifrån mig på det här provet och får sämre betyg än C inte bara på provet, men även i hela kursen, kommer jag aldrig att förlåta mig själv. Nu förstår ni vad jag har att göra med.

Så om ni har några tummar lediga: håll de för mig vid femtiden på eftermiddagen där hemma i Sverige! Det är nämnligen då jag påbörjar det provet som kommer att avgöra hur framtiden blir. Jag kan behöva alla tummar jag kan få.

I övrigt hoppas jag att ni har det bra där hemma i Sverige!


Ps: Jag glömde ju fullständigt bort att nämna en viktig grej! Jag fick 200 poäng på min final i Digital Imaging...

Av 200 poäng! Hur jävla nice är inte det?!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Tjena, Tobbe här. Sorry att jag varit ett otrevligt as och inte hört av mig på skitlänge. Du kan ju skicka din e mail adress till mig så jag får höra från dig.

2010-12-09 @ 19:51:35
Postat av: Anders

Tjenare, Tobbe! Det är ingen fara, mannen! Jag skickar ett mail och sammanfattar lite om vad som händer för tillfället.

2010-12-10 @ 10:33:05
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/
Postat av: Amanda L

Grymt, har ni moodle där också? :D

2011-01-02 @ 02:13:46
Postat av: Anders

Yup!

2011-01-02 @ 02:41:56
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0