Where did the sunshine go?

Få se här... nu har jag inte bloggat sedan måndag, va? Var icke orolig! En ny sammanfattning kommer här.

Natten mot tisdag var jag uppe sent igen. Låg i soffan och kollade The Karate Kid. Alltså, den nya med Will Smiths son och Jackie Chan. Den var väl helt okej. Rätt som det är somnar jag i soffan.

Vaknar upp igen där runt åttatiden på morgonen. Robin var också vaken. Det var även Dan, Aton, Gustav och Emil vid den tiden. Emil och Gustav skulle åka hem till Sverige över julen så vi sa hejdå och sedan hoppade jag in i duschen. Riktigt skönt och välbehövligt må jag säga!

Vid niotiden gick jag till skolan för att få mitt CSN-papper underskrivet, men jag var tvungen att lämna det där. Hoppas bara att det inte tar alltför lång tid att få den underskriven. Direkt efter det gick jag till 7Eleven för att fylla på mobilen och direkt efter 7Eleven gick jag till tågstationen för att hämta mina biljetter till San Francisco.

Jajjemän! Ni läste rätt! Om 11 dagar sticker jag till San Francisco. Den 25:e ska jag möta upp storebror med flickvän och 27:e kommer övriga familjen! Det kommer bli ett kärt återseende!

Nåja, om vi kommer tillbaka till nutiden: efter tågbiljetterna gick jag hem igen och lade mig på soffan för att surfa lite. Helt plötsligt vaknar jag upp av att klockan är runt fyra, halv fem på eftermiddagen när Robin från 111 kommer och väcker mig. Han ville låna mobil för att ringa taxi, fast det dröjde en stund då de inte hade så värst bråttom. Runt tjugo i sex kom taxin som skulle ta honom iväg härifrån.

När han och Emil, en annan snubbe från 111, hade åkt passade jag på att dra en beställning från Domino´s. Jag var så jävla hungrig. Hade typ inte käkat någonting på hela dagen.

Resten av kvällen handlade bara om att chilla, och chilla det gjorde jag med Dan. Vi lirade lite Super Mario Bros. Wii ett tag. Det var kul, fast det var inte riktigt samma känsla som att spela på Super Nintendo eller Gameboy. Runt tolvtiden gick jag ner igen. Jag hade som mål att lägga mig innan ett. Var väl inte vaken så jäkla mycket senare, men jag råkade däcka i soffan igen. Och vaknade klockan kvart i fyra. Det var bara att plocka ut linserna och lägga sig i sängen.

Och inte helt otippat (märker att jag skriver så rätt ofta när jag sammanfattar) för det oss till onsdagen. Vaknar tolv, somnar om och stiger upp runt kvart över två. Sticker upp till 224 och kollar när Robin och Anton spelar något spel på Wii. Sedan har jag bara tagit lugnt, käkat lite, surfat och nu sitter jag precis utanför lägenhetsdörren med datorn i famnen. Om några minuter ska jag upp till 244 igen för att fika. Det blir typ en avskedsfika då Anton och Robin åker imorgon. Jag tror att Anton ska åka hem medan Robin ska till San Francisco.

Nu vet ni vad jag har haft för mig. Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!


Ps: Håller på att tänka de gamla Karate Kid-filmerna. Jag ska kolla de så fort första filmen är klar. Jag tror faktiskt inte jag har sett de gamla filmerna någon gång så det ska bli intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0