Jag glömde totalt bort att det var Fettisdag idag

Bristande uppdatering, jag är medveten om detta. Samtidigt som jag ber om ursäkt för detta måste jag ändå säga att jag har haft en hel del på gång.

På söndagskvällen så spelade jag, Boris, Elin, Jocke och Jennifer lite spel för att sedan se på film. Inte vilken film som helst, utan: P.S. I Love You med Hilary Swank och Gerard Butler. Lite kärlekstema på kärlekens dag. Det var en helt okej film, antar jag.

Två anledningar till att jag inte skrev någonting igår är följande:

  1. Jag fick en spontan idé om att grovstäda mitt rum. Jag började med min byrå, så nu står fyra utav sex lådor tomma. Efter det började jag rensa ur garderoben som jag tänker fortsätta med idag.

  2. Jag kollade Milleniumfilmerna under dagen. Först kollade jag Män Som Hatar Kvinnor. Jag tyckte den var riktigt bra faktiskt! Sedan bröt jag mot ordningen och kollade Luftslottet Som Sprängdes på bio. Jag hann aldrig kolla Flickan Som Lekte Med Elden innan, men jag tog igen det senare på kvällen genom att se den direkt efter bion. Under dessa filmers gång har jag insett hur jäkla cool Lisbeth Salander är!

Nu vet ni i alla fall att jag fortfarande lever.

Som jag skrev på första punkten så ska jag fortsätta med städningen även idag. Under städningens gång har jag insett hur mycket jävla skit man samlar på sig under livet. Ni kan ju tänka er själva att jag har tömt fyra stycken byrålådor av sex möjliga. Fast det är ju klart, nu ligger lite av det utspritt på golvet och på sängen. Eller utspritt är nog fel ordval... sorterat använder jag nog istället. Mycket av det som låg i lådorna ska antagligen kastas. Detta innebär i vilket fall som helst att jag inte kan leva i mitt rum för tillfället, utan jag måste sova i gästrummet.

Fast nu kanske ni undrar: har jag stigit upp såhär tidigt för att städa? Nej, det har jag faktiskt inte även om man skulle kunna tro det. Jag har haft mitt sista möte med jobbcoachen vid 10-tiden. Vi har kommit fram till att jag inte har några problem med att skriva CV och Personligt Brev. Jag har heller inga problem med själva jobbsökandet då jag har tagit kontakt med arbetsgivare några gånger och fått erfarenhet från detta, så jobbcoachen har skött sitt jobb antar jag.

Jaja, jag ska gå och fortsätta med mitt rum en stund. Ha en trevlig tisdag!

Later.

P.S. Jag hade totalt glömt bort att det var Fettisdag idag. Lite jag ska äta semlor! Dessutom ville jag bara uppmärksamma er på att arenabygget inför Pajala Winter Classic - 1948 börjar ta form tack vare sargerna som har satts upp nu.


Kommentarer
Postat av: Tobias

åh jag tycker den är jättebra =) men tvåan var bäst!

2010-02-16 @ 12:11:34
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

ja precis, håller med ;)

2010-02-16 @ 18:13:12
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: jessica

Roy är min plastpappa, och har repat sig riktigt bra.



Juste, fast jag åt semla för typ 2 veckor sedan och det får räcka :P

2010-02-16 @ 20:06:13
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/
Postat av: Tobias

Nej det har jag inte :D har du läst böckerna?

2010-02-17 @ 09:11:52
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0